Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 12, 2014

Siapa Yang Lebih Binatang?

Binatang yang baik adalah binatang peliharaan kerana sentiasa ikut perintah tuannya walau pun maruah dan kebebasannya tergadai!

'Fahmi harus terima tindakan JPA'
mk - 1:55PM - 12 Nov 2014

Pengerusi Biro Pendidikan Umno Malaysia, Tan Sri Ibrahim Abu Shah berkata, aktivis siswa Fahmi Zainol harus reda jika Jabatan Perkhidmatan Awam bertindak menarik balik tajaan biasiswanya.

Beliau berkata, Fahmi bertanggungjawab untuk belajar dan bukannya untuk melanggar peraturan dengan menganjurkan pidato Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Pelajar tidak kira bangsa yang dapat biasiswa harus bertanggungjawab untuk belajar.
“Jika JPA menarik balik biasiswanya Fahmi harus terima dan tidak harus bersuara dan melanggarnya kerana itu adalah tindakan yang adil,” ujarnya.

Ketika ditanya mengenai kebebasan siswa untuk menganjurkan aktiviti seperti itu, bekas naib canselor Universiti Teknologi MARA itu sekadar menegaskan mengenai keperluan mematuhi undang-undang.

“Setiap negara ada undang-undang, melainkan kalau Fahmi duduk dalam dunia haiwan.

“Kalau melampaui batas mungkin ketua beruk akan marah, itu binatang apatah lagi manusia,” ujarnya kepada Malaysiakini.

Beliau ditemui ketika majlis pembukaan persidangan meja bulat untuk membincangkan usul tertinggi sempena Perhimpunan Agung Umno di Petaling Jaya.
 
Ibrahim mengulas mengenai surat oleh Jabatan Perkhidmatan yang mendapati Fahmi melanggar syarat perjanjian biasiswa yang ditandatangani pada 2011.
 
Siswa tahun akhir jurusan sastera dan sains sosial itu diberi tujuh hari untuk mengemukakan tunjuk sebab bertulis berhubung pembatalan biasiswa tuntutan ganti rugi ke atasnya.

9 comments:

  1. kalau nak cari contoh carilah untuk yang baik.bukanya negara binatang.Tapi kalau lihat wajahnay tak ubah seperti Ketua Beruk,itu sebab dia contoh ketua beruk.Aku rasa ketua beruk lebih tahu menjaga orang bawahanya daripada ketua manusia yang berjiwa haiwan

    ReplyDelete
  2. bodoh tak boleh diajar... kesihan ibubapanya dapat anak yg hanya tahu memalukan nama keturunan dan nama bangsa dan agamanya....

    ReplyDelete
  3. dahlah bodoh berlagak pula...

    ReplyDelete
  4. muka muka bahalol ini sama saja dan ada banyak dalam umno.

    orang orang bahalol ini bangga pula jadi bahalol....

    fahmi ini budak lagi tetapi otak dan potensi nya jauh lagi besar dari bebudak bahalol tua dalam umno.

    maka nya fahmi ini bagai igauan bebudak bahalol dalam umno kerana dalam umno ada hanya yang bahalol... tan sri ke , dato seri ke , tun ke , kalau bahalol muka muka nysa sama saja.

    mamak , teh tarek satu !!!

    ReplyDelete
  5. Tu sebab org2 umno bodoh2 semua termasuk yg berpendidikan tinggi..sbb dh di bodohkan sejak di peringkat u lg..rakyat dah pandai menilai..

    ReplyDelete
  6. wajahnya seperti hero filem tamil.tanpan ,bermisai tapi tidak berfiran matang.

    ReplyDelete
  7. wajahnya seperti hero filem tamil.tanpan ,bermisai tapi tidak berfiran matang.

    ReplyDelete
  8. Muka mcm penyamun pecah rumah
    .muka gengster keling pariyapa angkat najis rosmah..
    X de tamadun punya manusia

    ReplyDelete
  9. takyah banyak cerita, kalau md sah arah JPA tarik balik biasiswa, JOM 1MALAYSIA kumpul duit sehinggit sorang bagi Fahmi biasiswa. mg sah ingat gaji dia hamno/JPA yg bayau...? sedau le gaji kau rakyat yg bayau...kalau dah hampeh tu, hampeh jugak la.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa