Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 12, 2014

Korang Fikir Betulkah Langkah DAP Ni?

Kalau sebelum ini 20 bulan Hadi tak hadir mesyuarat dan kalau itulah juga perangai Hadi di masa akan datang.......maka adakah PR tidak akan adakan mesyuarat? 

Tiada Hadi, tiada DAP
 | November 12, 2014

Beliau berkata, DAP akan menanti sehingga Hadi berkelapangan, sebelum turut hadir ke mesyuarat tersebut.
lge
KUALA LUMPUR : Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP (CEC) memutuskan untuk tidak datang ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat jika Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak hadir.
Roketkini melaporkan, Guan Eng berkata keputusan itu dibuat bagi memastikan gabungan tiga parti PAS, PKR dan DAP terus bersemangat demi mengembalikan semula kepercayaan pengundi.
“Memandangkan Datuk Seri Abdul Hadi merupakan satu-satunya pemimpin yang boleh membuat keputusan dalam PAS, justeru itu (beliau) perlu hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat. DAP akan menunggu sehingga Hadi berkelapangan untuk hadir, sebelum kami turut hadir ke mesyuarat tersebut,” ujarnya.
Tambahnya, beliau turut menggesa agar Pakatan Rakyat mengembalikan semula kepercayaan dan keyakinan golongan ‘Malaysia pertengahan’ dengan menepati janji dan melaksanakan komitmen terhadap prinsip urus tadbir yang baik, keadilan, kebebasan dan demokrasi.
Sementara itu, mesyuarat CEC semalam mengumumkan untuk mengusulkan pindaan terhadap perlembagaan parti, termasuk cadangan kuota 30 peratus jawatan CEC untuk wanita.
“Ini adalah usaha bersepadu oleh DAP untuk menggalakkan lebih ramai wanita menyertai DAP.
“Ini menunjukkan komitmen kami untuk menambah bilangan pemimpin wanita di Malaysia, terutamanya keterlibatan pemimpin wanita muda,” ujarnya yang juga merupakan Ahli Parlimen Bagan.

4 comments:

  1. saya amat kagum dengan bangsa cina sanggup bagi muka pada orang yang bahalol , sebelum menyembelih si bahalol tadi yang bangga di angkat bagai bangsawan.

    jangan lupa , itik tidak perlu di ajar berenang.

    orang orang melayu ini rata rata bahalol dan bangga menjadi bahalol. itu Fakta !!!!

    orang orang melayu yang ada sekarang ini yang kaya raya pun hasil dari suapan orang orang cina yang bagi muka hingga kan melayu jadi benggap lupa diri dan mengadai bangsa.

    cina hanya perlu belajar cara british mengambil alih hongkong dari China dulu.

    orang orang melayu hanya sibuk mengentot saja , hingga tanahair pun di jual orang.

    kalau nelayan benggap boleh di angkat jadi pemimpin , maka nya doktor mahathir di kira bahalol jugak di mata mata melayu.

    mamak , chapatti kasi satu mari !!!

    ReplyDelete
  2. Abe

    Betul la tindakan DAP. Apa guna m3syuarat dan buat keputusan di peringkat tertinggi apabila TGHH hanya hantar wakil dan apabila wakilnya buat keputusan, TGHH yang selalu ponteng boleh bantah diluar mesyuarat selepas itu.

    Takkan tak reti tatacara mesyuarat. Kan pernah jadi MB sepenggal. Tentu tahu macamana tatacara mesyuarat-mesyuarat yang perlu dihadiri. Mesyuarat dengan Sultan lain caranya. Mesyuarat Exco lain tatacaranya. Mesyuarat parti lain tatacaranya.

    Ini semua mesyuarat dia nak jadi king. Sudah la dia tak hadir, dia pun nak jadi king diluar mesyuarat. Satu persoalan yang timbul dibenak kita, begitu ke cara Islam ajar?

    ReplyDelete
  3. WEIIIII MALU WEIIII......!

    BUDAYA DAN ADAT MELAYU DI FAHAMI BANGSA LAIN TAPI TIDAK PADA BANGSA SENDIRI. BERILMU TAPI TIDAK DI HARGAI.

    ReplyDelete
  4. Punyalah susah PAS untuk bangun dan mengecapi kejayaan seperti dalam PRU12 setelah berjuang melebih separuh abad. Dengan kuasa Allah SWT, mendung menjelma dan membawa sikap "Dajjal" seorang pemimpin yang bakal meruntuhkan segala pencapaian dan reputasi PAS di mata rakyat dek kerana berebut harta rompakan daripada rakyat bagi dikongsi bersama parti lawan. Sekiranya dengan tembelang "Dajjal" itu pun sudah membusuk di kalangan Melayu Islam maka apalagi yang nak diharapkan dengan keyakinan dan kepercayaan kaum lain terhadap PAS? Kesian Dr Mujahid Yusuf Rawa yang bermati-matian membawa bukan Islam bagi menyokong parti PAS dari luar yang akhirnya akan kecundang dan dibogelkan oleh Si Dajjal perengus dari Rusila.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa