Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 15, 2008

Ali Ghufran Dan Amrozi sebelum dikebumikan

copy dan paste dari blog najmi - Mohon izin sdr. Najmi.


SUBHANALLAH !!! ALLAHU AKHBAR!!

Saya terkejut melihat gambar yang dikirimkan kepada saya. Gambar Ali Ghufran @ Mukhlas dan Amrozi sebelum dikebumikan.

Berdasarkan gambar itu saya rasa ada cerita semasa hidup mereka yang disembunyikan dari pengetahuan kita. Namun selepas kematian mereka, wajah mereka bagaikan menceritakan segala-galanya kepada kita. Benarkah mereka pengganas. Wajah pengganaskah yg anda sedang lihat ini.

16 comments:

  1. Masyaallah (Allah yang maha agung)
    Innalillah (Kepada Allah kita kembali)

    ReplyDelete
  2. ada perkara yg dorang tahu..tp kita tak tahu...

    ReplyDelete
  3. Setidak2nya mereka tahu tarikh kematian mereka...
    Bagi ku mati ibarat tidur yg berpanjangan,tiada apa yg nak ku khuatirkan,harta2ku anak biniku serah kpd yg masih hidup sahaja

    ReplyDelete
  4. Uncle,

    seolah-olah mereka masih hidup!Semoga mereka boleh memberi syafaat kepada kaum keluarga!

    ReplyDelete
  5. Subhanallah. Berapa jauh kita drpd mereka?

    ReplyDelete
  6. Salam dari saya untuk semua.

    Sdr. mogen,

    Kita doakan Allah kurniakan pahala syahid sebagaimana yang mereka hasratkan.

    sdr rith,

    Itulah satu pertanyaan yang masih belum berjawab. Harap satu hari nanti Allah akan dedahkan segala-galanya.

    sdr moses,

    Ada manusia takut untuk tahu masa kematiannya.

    Memang bila kita mati kita akan putus dengan dunia nyata dabn manusia yang tidak takut mati hanya manusia yang amat rindukan Tuhannya.

    anakanda erisya,

    Memang tengok pada wajahnya mereka tidak mati adakah golongan ini yang Allah katakan bahawa mereka yang mati syahid itu, adalah hidup di sisiKu? Kita doakan semuga hasrat mereka dikabulkan Allah.

    Sdr. demang,

    Memang betul kata sdr., beza antara mereka dan kita amat jauh. Mereka serahkan jiwa raga kerana Allah!

    Puan melayuangkat,

    Mula-mula saya tenung wajah mereka, saya menitiskan air mata. Betapa besarnya pengorbanan mereka dan hendaknya Allah memberikan mereka makam syahid sebagaimana yang mereka inginkan. Subhanallah!

    ReplyDelete
  7. salam pagi ahad uncle..
    hanya Tuhan yg Maha Mengethaui..
    muhasabah diri..peringatan utk kita..

    ReplyDelete
  8. Inalillah....

    Semoga roh mereka dicucuri rahmat illahi...

    ReplyDelete
  9. Sekiranya saya membunuh musuh saya
    yang sepatutnya bukan sasaran dalam perbalahan,
    adakah ini tindakan yang mulia disisi
    Allah?
    Jihat yg paling besar adalah berperang dgn diri sendiri....

    ReplyDelete
  10. A'kum salam buat,

    azza,

    Ya, urusan Allah serahkan kapada yang Haq!. Bagi kita, renunglah ke dalam diri masing-masing.

    Opah,

    Terima kasih kerana berkunjung ke sini. Apa yang kita mampu buat hanyalah doa semuga Allah perkenankan apa yang dicita-citakan.

    sdr. moses,

    Saudara juga betul, jihad dalam diri adalah jihad yang paling sukar dan yang paling awal.

    Tentang membunuh musuh yang bukan sasaran yang saudara pertikaikan itu, bagi saya bergantung pada situasi. Kita tidak tahu cerita sebenar apa yang berlaku, yang kita dapat hanya berita dari egensi berita antara bangsa yang dikuasai yahudi. cuma satu perkara yang patut kita renung dan fikir " Kalau musuh sengaja membunuh orang awam islam yang bukanya target sebenar mereka, apakah kita tidak boleh membunuh orang awam mereka yang juga menyokong tindakan mereka?"

    Tentang haknya di sisi Allah itu bukan hak kita mempersoalkan. serahkan urusanNya kepadaNya.

    ReplyDelete
  11. semoga diri yg tidak bernama ini dilimpahkan rahmat dan hidayat
    Ya Allah...Kau berilah pancaran nur kepadanya mudah2an mendapat taufik hidayah...

    cam ne blh terlepas ni tuan blog...
    sabotaj ke ape ni...dunia-dunia...

    ReplyDelete
  12. Saudara yang tak bernama,

    "Tidak aku jadikan manusia dan jin melainkan semata-mata untuk beribadat kepada ku" Semuga Allah limpahkan hidayah untukmu anon.

    Sebenarnya kamu adalah lebih muda dari anak bungsuku. Maaflah blog ini bukan untuk diisi kerenah dan cerita tentang keburukan dan keaiban diri.

    Pakcik nasihatkan kamu, kalau nak bercerita, nak melabun perbuatan dosa, tidak beretika sila buka blog sendiri. Jangan dikotorkan blog orang lain. Kalau ye pun kamu pengikut KJ, kenapa kamu babitkan KJ dengan diri kamu. Taubatlah! Maut tidak mengira muda atau tua.

    Sdr. Moses,

    Maafkan saya kerana tidak sediakan tapisan. Lagi pun petang semalam dan malam tadi streamyx saya bermasalah dan tak boleh login. Apa pun saya tidak akan padamkan tulisan anon untuk kita renung bersama keadaan anak-anak kita, masyarakat kita, perangai generasi kita yang akan mewarisi sebuah negara yang masih di peringkat bangun tidur. Cuma yang saya kesalkan kenapa dia babitkan nama KJ. Ini bukan blog politik UMNO. Apakah ini produk UMNO?

    Insya Allah selepas ini saya akan buat penapisan.

    ReplyDelete
  13. Andai ini rupa sebenar mereka, Allah tutup aib mereka dengan rahmatNya.

    ReplyDelete
  14. Salam sdr ibrahim.

    Allah maha pemurah dan maha pengampun. Semuga roh mereka di dalam rahmat Allah.

    Berbaik sangkalah kepada yang telah pergi.

    ReplyDelete
  15. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Rasulullah sallallahu aleihi wassalam, kaum keluarga serta para sahabat.

    Ilmu ALLAH melangkaui segala yang terlintas oleh akal manusia.

    Wahai Yang Maha Pencipta, dengan kebesaran MU, kasihi roh mereka.

    Terima kasih saudara ku Fakharuddin. Semoga kasih ALLAH buat saudara serta keluarga juga pembaca blog saudara.

    Ameen, Ya Rabb.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa