Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 27, 2013

Mad Nisfu Pun Dah Jadi Balaci UMNO Juga!

Makhluk macam ni yang berkerja dengan kerajaan yang di maksudkan oleh Md. Hashim tu kot?
Cuba faham betul-betul apa yang dimaksudkan oleh Md. Hasim
Kalau otak dikongkong oleh sentimen politik inilah jadinya
Tapi hairankah kalau jenis dia ni menimbang dengan dacing yang senget?
Dia ingat semua kakitangan kerajaan bodoh dan akan terima saja apa yang dia kata kot?
KSN: Penjawat awam diminta buat interpretasi sendiri tentang label kera
27 April 2013
JOHOR BAHRU – Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa meminta penjawat awam membuat interpretasi sendiri mengenai perbuatan calon pembangkang melabelkan mereka sebagai kera.

"Penjawat awam pun ada perasaan. Saya minta penjawat awam sendiri buat interpretasi (mengenai perkara itu)," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis ramah mesra bersama penduduk Rumah Iskandar Malaysia di Gelang Patah hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan calon PKR bagi kerusi Parlimen Johor Baharu Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein yang melabelkan penjawat awam sebagai kera.

Rakaman video Md Hashim yang dipercayai berbuat demikian semasa kempen pilihan raya beliau di sini dimuat naik ke Youtube empat hari lepas dengan tajuk 'Semua Penjawat Awam Memang KERA' oleh pemilik akaun bernama mykmujohor.

Lebih 10,500 pengguna Youtube telah menonton rakaman video itu dan ramai daripada mereka mengutuk perbuatan tersebut.

Dalam video sepanjang 39 saat itu Md Hashim berkata kakitangan kerajaan (penjawat awam) merupakan singkatan kepada 'kera dalam jagaan' dan mereka seperti beliau sendiri apabila dilepaskan mula mengamuk dan merusuh.

Mengenai Rumah Iskandar Malaysia, Ali berkata 880 unit telah dihuni oleh penyewa berpendapatan sederhana termasuk penjawat awam.

Menurut beliau, penghuni menyatakan mereka puas hati tinggal di perumahan yang dibangunkan Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar Malaysia (Irda) itu.

Katanya penghuni itu berharap mereka akan dapat membeli rumah yang serba cantik dan lengkap dengan pelbagai kemudahan itu dan bukannya hanya menyewa seperti sekarang.

"Kita akan buat proposal secepat mungkin dan berbincang dengan pihak Irda mengenainya," katanya.

Apartmen empat tingkat itu disewakan kepada orang ramai yang bekerja dalam kawasan Iskandar Malaysia pada harga sekitar RM360 hingga RM560 seunit setiap bulan. - sumber

1 comment:

  1. Anak hindu paria ni boleh ditarik hidung samalah dengan anak hindu paria lagi sorang tu KSP.Mana orang melaayu baik kakitangan kerajaan tak payah undi BN.Semua kakitangan kerajaan naik muak dan termuntah tenguk gelagat hindu paria 2 ekor ni.Anak hindu paria irwan tu lagi pulak kurang ajarnya dibalun P.A. dia anak melayu sampai tak boleh kerja minta transfer.Ini certa anak paria ni semua orang tahu.Binatang Najib dengan Myudin lantik pulak mereka lagi cepat kalah.Tambah diputra jaya kalau 45 ribu orang yang hadir tanpa disuruh sedo le hampa semua dah nak mampos.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa