Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, October 21, 2013

Laporan polis terhadap Ibrahim Ali: Adakah Sikatak Akan Disumbat Ke Bawah Tempurung?

Laporan polis terhadap Ibrahim Ali dibuat di Sabah

William Mangor | October 21, 2013
Ini adalah rentetan daripada beberapa kenyataan Ibrahim Ali yang tidak menghormati agama Kristian yang merupakan agama penduduk majoriti di Sabah dan Sarawak.







KOTA KINABALU: Rakyat Sabah amat kecewa dengan kenyataan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali yang mahu bible berbahasa Melayu dibakar.
Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang rakyat asal Sabah pada 20 Oktober lalu jam 8 malam.
“Rakyat Sabah prihatin terhadap keamanan dan bertekad membuat satu laporan polis terhadap Ibrahim Ali di Balai Polis Polis Luyang, Kota Kinabalu,” kata Jacky (nama samaran).
“Ini adalah rentetan daripada beberapa kenyataan Ibrahim Ali yang tidak menghormati agama Kristian yang merupakan agama penduduk majoriti di Sabah dan Sarawak,
“Sememangnya kita tahu bahawa Ibrahim Ali amat ‘lantang’ berkata dan akan memilih untuk ‘bersidang’ pada waktu isu tertentu,”tegas beliau
Dalam laporan tersebut pengadu menyatakan bahawa beliau ingin keamanan dan kedamaian di negara berkekalan.
Beliau mendesak pihak berkuasa untuk mengambil tindakan undang-undang dibawah Seksyen 4(1)(B) Akta Hasutan 1948 kepada Ibrahim Ali di atas tuduhan menghasut kententeraman dan keharmonian rakyat Malaysia yang berbilang kau dan agama.
Kenyataan beliau yang tersebar luas tersiar luas di media tempatan mahupun luar negara berkenaan pengharaman Alkitab Kristian dan menghina kepercayaan agama yang melanggar peruntukkan dalam Perlembagaan Malaysia.
Bagi sesetengah orang, mereka melabel Ibrahim Ali sebagai ‘Bapa Perkauman’ di Sabah dan agak sinonim dengan ‘katak’ di Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa