Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, July 20, 2014

Tragedi MH17: Janji Yang Tak Berapa Nak Boleh Pakai!

PBB janji siasatan telus dan adil dijalankan

NEW YORK – Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) kelmarin menggesa satu siasatan antarabangsa ditubuhkan bagi menyiasat kejadian sebuah pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang jatuh ditembak di timur Ukraine pada Khamis lalu.
“Anggota-anggota Majlis Keselamatan mendesak siasatan bebas yang sepenuhnya berhubung dengan insiden itu berdasarkan garis panduan penerbangan awam antarabangsa dan untuk kebertanggungjawaban yang bersesuaian,” menurut satu kenyataan yang dibacakan Presiden Majlis Keselamatan PBB, Eugene-Richard Gasana dari Rwanda
Berita lain:
Kumpulan pemisah lepaskan tembakan
ANGGOTA puak pemisah pro-Rusia melihat barangan milik penumpang MH17 yang terhempas di Grabovo, Ukraine semalam.

KIEV – Anggota-anggota kumpulan penyiasat dari Pertubuhan Keselamatan dan Kerjasama di Eropah (OSCE) telah dihalang melakukan siasatan oleh anggota-anggota pemisah pro-Rusia di lokasi kejadian sebuah pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang terhempas dipercayai ditembak dengan menggunakan peluru berpandu Buk.
Anggota-anggota kumpulan penyiasat itu dihalang daripada melakukan siasatan ketika mereka tiba buat kali pertama di kawasan lokasi nahas di Grabovo, timur Ukraine.
Kumpulan pemisah itu turut melepaskan tembakan amaran ketika 30 orang pegawai daripada kumpulan penyiasat tersebut tiba bagi melakukan siasatan.
Situasi itu menyebabkan mereka terpaksa meninggalkan lokasi tersebut selepas berada selama 75 minit di lokasi tersebut. - Kosmo

1 comment:

  1. anggota pemisah pro-russia yang secoit sudah buat satu dunia naik giler , dan Obama pening dalam kentut nya sendiri.

    ini belum lagi satu batalion askar russia ???

    "BUK" yang tidak di kenali , sekarang bahasa Indonesia ini di kenal 7 billion rakyat dunia.

    "BUK , tolong masak maggi mee yea BUK"... Jangan Obama mula cakap Indon sudah...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa