Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, September 7, 2010

Hukum Ada Double Standard ke?

Pak Din tidak berani nak komen apa sebab Pak Din sendiri pun lemah. Pak Din gagal memaksa anak-anak Pak Din supaya sentiasa 'menutup rambut' ('Jangan jadi Unta' Ungkapan Dato' Haji Mohd. Noor bekas Mufti Kelantan). Dalam hal ini Haram tetap Haram. Rasanya Pak Din juga tetap berdosa!

Tapi kes ini agak berbeza.... Bini PM sepatutnya tunjukkan contoh yang baik.

Tolonglah doakan semoga Pak Din, anak-anak serta Datin ini diselamatkan Allah!

9 comments:

  1. Tu bukan rambut dia agaknya....wig. Jadi tak kira aurat kot.

    ReplyDelete
  2. rilek la pak din..anak2 dara skarang mmg cam tu..kakak saya pun mana pakai tudung dulu..skang dah kawin dah start pakai tudung..pompaun skang ni dia denga cakap laki dia je..cakap mak ayah mmg sory...

    bab rosmah ni plak...

    pun i nak mintak sorry.. ahahahahahaha

    ReplyDelete
  3. hehehe... pak imam yang ada kat situ tak tegur ker...

    ReplyDelete
  4. orang fasik baca Qur'an....

    ReplyDelete
  5. Ba aurat ni Pak Din yg penting kita sebagai mak ayah dia ada nasihat ada tegur pastu pandai pandai dia, si anak, la nak buat. Yg penting kita terus, jangan jemu jemu berdoa berharap anak-anak kita akan terus di jalanNya - even ada buat silap tak hanyut selamanya. Insaf. Be a better person. InsyaAllah everything will be rosy at the end.

    Fasik ker munafik ker kafir ker baca Quran tu tak ada hal kepada kita.. Biarlah dia baca. Tapi kakalu jelas ada yg tak betul tolong tegur la elok-elok. Kalau keras sangat takut tak kesampaian mesej/hajat kita nak dia berubah kepada lebih baik.

    ReplyDelete
  6. asalamualikum ayahnda

    dalam agama islam banyak mazhab
    yang tak pakai tudung ni mazahab 1malaysia...
    dalil yang akal yang digunakan
    awak nampak saja i cm ni... iman i kat dala tau...

    wakakk wakka wakakaka wakakaka

    ReplyDelete
  7. pak din,

    saya pun tak suka sangat kat rosmah nih.. dia akan menyebabkan laki dia jatuh satu hari nanti, tunggu dan lihat la nantii..

    tapi pak din,

    bab gambar tu saya tak setuju sangat la. pada pandangan saya, gambar tu terang-terangan 'super impose' kalau tengok dari segi pencahayaan gambar tu pun tak sama antara baju dengan muka tu..

    tq.. kalau ada expert kat luar sana tu.. bolehla betulkan pandangan saya ni..

    ReplyDelete
  8. Minal a'idin Wal-Fizin. Taqobalallahu minkum. De manusia ke pe pun entahlah. . Katanya tak pakai tudung pun tak pe janji atinya baik. Teman pun berkata dalam ati. Kalau baik ngape tak patuh pada tuhan! tuhan perintahkan tudung kepala tu jangan bolen je ! HARAM . Jika tuhan dah bagi haram yg bolen kepalanya, dia cakap hatinya baik. Logik ke. Ni manusia ke pe ke buat hukum sendiri.

    ReplyDelete
  9. Salam Pak Din...sebagai ibu ayah kita dah buat yang terbaik....petunjuk dan hidayah hanya dari Allah...anak2 dan harta adalah berupa ujian bagi kita.Kita hanya mampu berdoa saja..kerana segala ilmu telah diberikan.Anak2 dah ada prinsip dan hidup mereka sendiri...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa