Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 9, 2009

Mohon Bantuan

Permintaan dari seorang sahabat blogger (Labun Kulub Sakah) untuk menyebar dan memungut derma bagi menjayakan rakaman, saya copy n paste dari blognya
Album DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT


Meor (bertopi) bersama Nik menyanyikan lagu marhaen di Central Market

Meor Yusof Aziddin nama dia. Dia memang begitu- berkemeja T dan berjeans sempoi, bersepatu dan kadang2 berselipar ayam- melaungkan lagu-lagu rakyat bagai duta mewakili jerih marhaen. Di Central Market, di Bangsar, di hotel-hotel, di sebarang majlis tak kira di pentas politik mana pun. Dia bukan ahli politik, dia Meor. Meor kalau menyertai Akademi Fantasia pasti tersingkir sejak ujibakat lagi sebab tiada pakej glamour dan plastik (ah! Meor pun tak teringin ke sana hahaha!). Dia pernah bergelap di lokap hanya kerana disangka penagih dadah walhal Meor mempunyai latar belakang pendidikan yang baik. Ini persepsi biasa. Anda dilihat ganjil jika tidak mengikut arus.

Meor tidak mahu dibayangi dua saudaranya yang mencipta sejarah. Mishar pengasas industri kartun dengan menerbitkan majalah Gila-Gila dan Batu Api manakala Suhaimi Meor Hassan membuai rasa dengan puisi romantisnya. Meor mahu melakar sejarah sendiri dan sejarah itu sudah bermula.

Meor 'lari' dari Luncai Emas kerana tak mahu jadi seperti Awie, Mawi atau yang lain-lainnya. Dia juga tak mahu jadi Iwan Fals, Ebiet atau Bob Dylan walaupun nama-nama itu membakar inspirasinya. Meor mahu jadi Meor. Dia menolak muncul di RTM yang mahukan dia menyanyikan lagu abangnya.

Meor mempraktikkan konsep DIY (Do It Yourself) apabila berjaya menerbitkan sendiri album Pesta Jiwa, Pesta Jiwa ii, Itu Padang Aku Di situ, Aku dan bulan, Yang Terlintas Di Fikiran dan Sakrat. Kekuatan dia adalah semangat dan dorongan teman-teman.

Meor sedang berusaha menghasilkan sebuah album Dari Rakyat Untuk Rakyat . Dia mahu cepat tetapi teman-teman seperti Zunar mahu album kali ini dihasilkan 'betul-betul album' untuk dijadikan khazanah sejarah sebagai album yang mewakili suara rakyat dan perjuangan. Ini bukan album politik, ini album marhaen. Album ini juga adalah himpunan karya nama-nama besar seperti Hishamuddin Rais, Zunar, Rahmat Haron, Pyanhabib, Black Amin dan juga teman-teman seperti Abdullah Jones, Ubilepih dan Benludin (geram sebab aku terlepas peluang, mungkin next project ekk?)

Ayuh kawan-kawan jadikan diri kita sebahagian dari sejarah dengan menyumbangkan dana agar ia dapat direalisasikan! Sumbangkan ke akaun :-
RHB Meor Yusof Aziddin Meor Hassan 10804300441247 atau
CIMB Roslinda Hashim 08090070970523

atau layari DI SINI

KALAU NAK REAL, BELI ALBUM SEBELUM-SEBELUMNYA SAMBIL MENYUMBANG!

* tulisan ni adalah dari kaca mata aku sendiri..

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa