Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, August 19, 2010

Siapa Yang Goyang Ekor Mengundang?

Penghinaan Terhadap Mufti Perak Sudah Bermula!

Seperti yang sudah saya katakan sebelum ini - para bloggers pembangkang akan mula mengutuk dan menghina Mufti Perak, tatkala isu kewujudan "Perlembagaan Baru" dibangkitkan oleh TS Harussani minggu lalu. Ia seperti yang diramal - memperleceh, merendah-rendah dan memaki-hamun mufti yang berjiwa murni ini, semakin galak dilakukan tanpa rasa berdosa. Umpat keji yang dilemparkan terhadap Mufti Perak dimulakan dahulu dengan kenyataan super bijak Prof Abdul Aziz Bari yang seakan-akan cuba menggambarkan "kebodohan" dan "kedangkalan" Mufti Perak terhadap proses sesuatu perundangan negara digubal.

Bacalah dari blog Azli Shukri

Kepada yang berjawatan penting dan 'Mulia' di sisi masyarakat tak payahlah campur urusan politik. Kalau nak berpolitik, letak jawatan dan terjunlah sepenuhnya ke arena itu.

Janganlah "palitkan taik di kerusi 'Mufti' "yang dia sendiri duduk dan memang dianggap mulia bagi masyarakat Islam.

6 comments:

  1. Persoalan nye kenapa mufta perak tu mengeluarkan kenyataan paling bodoh dan bangang???

    Kalau seorang mufta spt itu keluarkan kenyataan bodoh ........maka apakah menjadi kewajipan setiap manusia mengatakan nye bijak???

    Apakah salah nye berkata benar....mengatakan bodoh itu bodoh..???

    Dangkal dan cetek nye pemikiran org yg percaya Perlembagaan negara hanye di gubal oleh pihak2 tertentu secara sulit.Faham ke tidak bagaimana dan di mana Perlembagaan negara boleh di pinda....atau memang nye suka buat2 bodoh dan tak tau.

    Sekira nye betul pun kenyataan bangang tu maka sebagai seorang mufta ada lah menjadi kewajipan nye juga sebagai seorang warganegara yg bertanggung jawab menyerahkan bukti serta laporan kpd pihak yg berkuasa.

    Bukan nye membuat kenyataan terbuka ...kemudian nye enggan membuat laporan polis.

    Sewajar nye laporan polis di buat utk membolehkan siasatan di buat bagi menentu sahkan dakwaan itu.

    Jgn lah berlagak spt AG dan hakim sekali gus dgn mendakwa dan menghukum perkara itu benar berlaku.Hormat lah sikit kpd peraturan dan undang2 serta bidang kuasa pihak2 yg telah di beri tugas dan tanggung jawab.......mmg betul bangang punya mufta.

    ReplyDelete
  2. asalamulikum...ayahnda

    bukan tak boleh menegur orang alim
    boleh tapi kena yang menegur dengan ilmu dan kaeadah-keadah tertetu...bersikap lunak kepanynya bukankah bagus...saya juga tidak bersetuju kenyataan mufti ini..tapi jangan kita lupa segala sumbangannya kerana kesilapan yang sesekali dilakukan.dan jangan kita lupa keburukan orang itu di sebabkan sekali ia melakukan kebaikan..tegurlah tidak salah

    ReplyDelete
  3. King

    Saya amat setuju dengan pandangan saudara.

    Tapi kalau dah memang bangang tu, nak buat macam mana. Dah bangang, tak ada telur pulak!

    ReplyDelete
  4. kulupSakah

    Ini jadi masalah besar pada Umat Islam bila Mufti pun gadai maruah untuk dunia!

    ReplyDelete
  5. W'salam anakanda b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

    Apa kata anakanda itu betul juga tetapi patutkah dia gadaikan kedudukan dan kerusi Mufti kerana ketaksuban bangsa dan gila glamour dunia?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa