Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, February 20, 2015

Contoh lidah biawak Raja Petra Kamaruddin

FRIDAY, FEBRUARY 20, 2015 
Penjelasan Rundingan Uniti Government di London

Saya merujuk kepada sebuah artikel yang ditulis oleh Raja Petra Kamaruddin (RPK) yang berkaitan dengan mesyuarat diatur antara Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang kononnya berlaku di London.

Nama saya dikaitkan juga sebagai salah satu peserta dalam mesyuarat ini.  Saya boleh mengesahkan bahawa pertemuan itu dijadual diadakan di Landmark London Hotel.

Walau bagaimanapun, perlu ditekankan bahawa mesyuarat itu telah disusun dengan pengetahuan terlebih dahulu oleh semua pihak yang berkaitan.

Tidak ada unsur-unsur "perangkap" atau "kejutan" untuk mesyuarat yang dipanggil di antara mereka.

Biarlah saya ceritakan beberapa kesilapan fakta yang ditulis oleh RPK dan beberapa pihak lain;  

1. Pertemuan London itu telah diatur tanpa sebarang niat jahat dan berniat buruk. Sebelum mesyuarat London ini saya dihubungi Zahid yang berkaitan dengan isu Palestin mendesak atas kapasitinya sebagai Penasihat kepada The Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM) di mana diri saya dan Datuk Saifuddin Nasution dari PKR adalah ahli dalam lembaga pengarah PCOM. Zahid memberitahu saya bahawa dia kini di UK menghadiri kursus pendek. Kerana ia adalah satu perkara yang mendesak, saya dengan sewajarnya memaklumkan kepada beliau bahawa saya akan ke London dengan Hadi dan setiausaha politiknya, Dr Ahmad Samsuri, untuk menghadiri mesyuarat dan pertemuan pelajar-pelajar yang telah dijadualkan beberapa bulan lebih awal.  

2. Saya dihubungi Dr Samsuri mengenai kemungkinan menemui Zahid sementara kita berada di London untuk menyelesaikan satu perkara yang sangat penting yang berkaitan dengan perjuangan rakyat Palestin. Jawapan pantas diberikan kepada saya oleh Dr Samsuri ialah Hadi, yang juga adalah ahli Lembaga Pengarah Al-Quds Foundation Bab Malaysia, telah bersetuju untuk menemui Zahid di London untuk membincangkan perkara-perkara berkaitan isu Palestin yang mendesak. Jadi, ia adalah sama sekali tidak benar untuk menganggap bahawa "Tujuan mesyuarat ini tidak dinyatakan". 

3. Tiada apa-apa yang pelik mengenai kerajaan perpaduan Selangor 'telah dibincangkan antara kami. Satu set tarikh, masa dan tempat di The Landmark London Hotel telah diatur tanpa sebarang masalah. Pada tarikh itu, saya telah menunggu Hadi dan Dr Samsuri di lobi hotel. Apabila mereka tiba, saya dimaklumkan oleh Dr Samsuri bahawa Hadi tidak sihat dan tidak dapat hadir mesyuarat itu. Oleh itu, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali telah ditugaskan untuk mewakili Hadi. Tidak ada "unsur kejutan" seperti yang didakwa oleh RPK kerana mereka mendapat maklumat bahawa saya akan menunggu mereka di lobi hotel dan Zahid akan berada di situ.  

4. Saya akan menjadi lebih gembira jika saya mempunyai perkara rahsia untuk dimaklumkan kepada orang ramai mengenai butiran mesyuarat yang berlaku antara saya, Mustafa, Dr Samsuri, Zahid, dan Saifuddin PKR. Zahid kecewa apabila Dr Samsuri memberitahunya bahawa Hadi tidak dapat hadir mesyuarat itu, lantaran Zahid telah datang dari luar London dan tidak dimaklumkan terlebih awal mengenai ketiadaan Hadi.   

5. Walau bagaimanapun, setakat yang saya dapat katakan, tidak ada apa-apa rundingan mengenai " Unity" yang berlaku semasa pertemuan di antara kami. Ia adalah pendek, kasual, dan tiada apa yang jahat. Tidak ada perancangan sebelum makan tengahari di hotel seperti yang didakwa oleh RPK. 

6. Untuk mengulangi, tidak ada apa-apa rundingan "kerajaan perpaduan Selangor" diletakkan dalam agenda dari awal-awal lagi oleh semua pihak. Jika mesyuarat yang dicadangkan itu semuanya mengenai apa yang dipanggil "kerajaan perpaduan", ia adalah lebih sesuai untuk Hadi sebagai Presiden PAS, berurusan secara langsung dengan Perdana Menteri Najib dan bukan melalui individu pihak ketiga seperti Hamidi atau Saifuddin. Hadi tidak perlu berlepas ke London hanya untuk menemui Zahid untuk merundingkan "Kerajaan Perpaduan" sebagai yang disalah lapor. Malah, saya percaya bahawa Hadi sendiri mempunyai akses mudah untuk bertemu Najib pada bila-bila masa dan di mana-mana tempat.  

7. Mesyuarat London tidak ada siapa yang diskrukan! Ia tiada kaitan dengan perbincangan "kerajaan perpaduan" negeri Selangor. Agenda utama ialah mengenai ummah, dan isu Palestin, teras yang PAS, Umno, PKR atau mana-mana pihak lain boleh duduk, berbincang bersama-sama, dan mencapai persetujuan.  

8. Biar saya tegaskan yang saya bersama-sama dengan Hadi telah bertemu Najib atas sifatnya sebagai Perdana Menteri Malaysia beberapa kali untuk beberapa tahun kebelakangan ini. Ia tiada kaitan dengan apa yang dipanggil rundingan "kerajaan perpaduan" yang saya anggap sebagai isu remeh yang telah banyak dipolitikkan oleh banyak pihak, berbanding dengan isu-isu ummah, masa depan Palestin dan Masjid Al Aqsa di Jerusalem. 

9 Saya berharap dengan mengeluarkan kenyataan ini, kita boleh menjawab segala tulisan amatur oleh RPK atau mana-mana pihak lain yang di buat tanpa asas dan bahasa tidak karuan berkaitan dengan apa yang dipanggil rundingan "kerajaan perpaduan"  di London. - 19 Februari 2015.

 * Dr Syed Azman Syed Ahmad adalah ketua hal ehwal luar negeri PAS.- SUMBER via al-Husseyn

15 comments:

  1. RPK seekor lagi sibebal dan mabuk todi....

    ReplyDelete
  2. RPK... sapa pun tak caya lu lagilah...
    Tak konsisten dan merapu berdasarkan hear say aje rupanya....

    ReplyDelete
  3. Bangsawan mesti hidup kaya ber gaya ; apa ada kesah rakyat mati tak kentut kentut , yang penting bangsawan kaya ber gaya.

    Bahalol.

    ReplyDelete
  4. jenih manusia munafik itu lah hakikatnya,dalam sehari tak leh nak berbuat baik tak leh,dalam sehari kalau tak jadi batu api,hati dia akan sakit,dia akan seronok tengok pihak tertentu beramtam.

    ReplyDelete
  5. 'pendek, kasual, dan tiada apa yang jahat'

    tujuan mesyuarat yg dinyatakan iaitu untuk membincangkan perkara-perkara berkaitan isu Palestin yang mendesak.

    soalan: buat ka tak buat? pendek & kasual? kena pi london oi!.

    i'm neutral.

    ReplyDelete
  6. Baso menate RPK koya jadi spy....penat layan menate RPK....

    ReplyDelete
  7. takkan tak faham lg. RPK ni cari makan saja. kos hidup di london kan mahall!

    ReplyDelete
  8. Sapa ada telur yg macho Anwar atau anak raja terbuang

    ReplyDelete
  9. Suruh PKR saman je RPK ni....RM100 juta, berani tak PKR saman RPK?

    ReplyDelete
  10. Masaalahnya dgn RPK nie, dia menulis perkara benar, separuh benar separuh bohong, separuh bohong separuh benar, rekaan dan tokoh tambah dlm tulisan tulisannya. Kita kena guna kebijaksanaan memilih mana yg benar, bohong, separuh benar dlm tulisanya kerana RPK akan menulis menurut suasana yg mempengaruhi dirinya. Sebab itu ketika kita kata RPK bohong dia mungkin berkata benar dan ketika kita percaya dgn tulisannya dia berbohong. Pada keadaan tertentu dia menulis perkara benar bercampur bohong dlm article yg sama. Anda boleh berkata RPK bercakap benar, bohong, separuh benar separuh bohong dlm satu nada.

    ReplyDelete
  11. Kalau benar sekalipun ,apa masalah hang ?

    ReplyDelete
  12. Saman la kalau berani, ada telor ke PKR? Itu yang RPK dendangkan pasal UG versi baru 2013 UMNO-PKR. Sdr2 boleh je kata RPK bohong tapi bila Izzah keluar kenyataan Anwar ditawar jawatan TPM dan menteri kabinet sdr2 tak pulak cakap Izzah berbohong. Buat fitnah kat TGHH nak berUG dengan UMNO, maki hamun dan cacian dihamburkan kepada TGHH dari rakan PR bahkan dari segelintir orang2 PAS sendiri. Namun, tiada kesan kepada TGHH untuk terus Istiqamah mengemudi bahtera PAS. Selamat berUG dengan UMNO versi 2013.

    ReplyDelete
  13. Beberapa perkara yang perlu di jawab oleh Syed Azman:
    1. Kenapa beliau tidak jelaskan perkara tersebut selepas ditimbulkan 13 bulan lalu oleh zulkifili sulong melalui Malaysia Insider, sedangkan sasaran ketika itu ada Presiden PAS Tok Guru Hj.Hadi.

    2. Kenapa perbincangan isu Palestin perlu dibuat di London sedangkan semua yg terlibat adalah warganegara Malaysia.

    3. Kalau benar tujuan peetemuan yg durancangkan isu Palestin kenapa ianya tidak dudedahkan terlebih dahulu.

    4. Kenapa pertemuan itu mesti ada Saifudin Nasution, telah menjadi rahsia umum bahawa hubungan saufuddin dan Zahid Hamidi mssih akrab dan belum berubah.

    5. Mengapa perlu Zahid Hamidi melalui syaed Azman , tanpa melalui SU Politik Presiden.

    6. Kenapa tujuan pertemuan bincang isu palestin tidak dimaklum awal kpd Presiden Pas, jika benar tujuan Palestin, mustahil Tok Guru tidak hadir kalau beliau dijelaskan pertemuan tersebut.Kecuali beliau uzur yang amat berat.

    7. Selepas kegagalan pertemuan yg konon penting sangat itu, adakah selepas itu ada pertemuan ulang dgn orang yg sama memvincangkan isu Palestin.

    8. Apa jawatan dan peranan Saifuddin Nasution dlm jk Isu Palastin yg syed Azman dakwa itu.

    ReplyDelete
  14. That is a very good tip particularly to those new to
    the blogosphere. Brief but very precise information… Thank you for sharing this one.
    A must read post!

    Here is my webpage: dieting, ,

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa