Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 22, 2015

Pendedahan yang meragukan dan keliru!

Tidakkah ada keraguan di sebalik pendedahan Raja Petra ?
Tidak dinafikan, kalangan UG begitu terpesona dengan pendedahan Raja Petra Kamaruddin di portal beliau Malaysia Today.

Menurut RPK, Anwar cuba mengaturkan pertemuan antara wakil Umno dengan Hadi di London.

Malangnya apabila ke sana, mungkin kerana bimbangkan muslihat perancangan ini, Hadi telah tarik diri dan sebaliknya menghantar wakil iaitu Dato Mustafa Ali dan Setiausaha Politiknya.

Kalian boleh membaca posting RPK tersebut : DI SINI

Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (AJK PAS Pusat) menjelaskan, tidak ada apa-apa rundingan mengenai "Unity" yang berlaku semasa pertemuan di antara kami. Ia tiada kaitan dengan perbincangan "kerajaan perpaduan" negeri Selangor.

Agenda utama ialah mengenai ummah, dan isu Palestin, teras yang PAS, Umno, PKR atau mana-mana pihak lain boleh duduk, berbincang bersama-sama, dan mencapai persetujuan.

Sila ikuti penjelasan beliau di sini 

Tidakkah kalian timbul rasa keraguan apa-apa mengenai Raja Petra?

Tidak mungkin Syed Azman akan membohongi kita semua kerana sudah tentu Mustafa Ali atau Dr Samsuri sendiri akan tampil membantah!

Saya merasakan adalah lebih baik sekiranya mereka yg terlibat sama dalam pertemuan tersebut membuat kenyataan mengenainya untuk menjelaskan duduk perkara yang sebenarnya.

Antara yang terlibat dalam pertemuan tersebut ialah, Mustafa Ali, Dr Samsuri, Zahid hamidi, dan Saifuddin PKR. Mereka inilah yang mampu mengesahkan kebenaran antara versi RPK berbanding versi Syed Azman.

Perlu saya nyatakan disini, RPK merupakan abang kepada Tuan Haji Raja Idris Raja Kamarudin, CEO Kumpulan Perangsang Selangor (KPS). Difahamkan, Raja Idris mempunyai hubungan yang rapat dengan Hadi sejak presiden PAS itu menjadi menteri besar Terengganu pada 1999-2004.

Tuan Guru Presiden begitu tegas ketika cuba mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) sebagai Menteri Besar Selangor sebelum ini.

Menantu kepada presiden PAS itu, Zaharudin Muhammad diberikan jawatan sebagai Ketua Jabatan Agama di Kumpulan Perangsang Selangor Berhad (KPSB), syarikat milik kerajaan negeri Selangor.

Gambar tertera di atas itu saya ambil dari blog GB. GB sekadar mencatatkan:

"Masing-masing boleh nilai sendiri samada perjuangan ini untuk parti atau untuk perut kroni sendiri?"

GB menjelaskan : Dalam gambar tersebut turut ada bersama-sama Raja Petra Kamaruddin ialah Presiden PAS Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agong Mustafa Ali, Ketua Penerangan Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Politik Abd Hadi Dr Ahmad Shamsuri Mokhtar. Pertemuan itu dikatakan berlaku di Manchester, UK sekitar penghujung 2013.

Sementara gambar yang di sebelah kiri ini pula, saya masih ingat saya ambil dari facebook YB Sallehen Mukhyi lama dulu dan saya simpan.Nampak mesra sungguh keduanya! Hehem Hehem! Terbatuk pula!

Saya cuba mencarinya semula tetapi ternyata status berkaitan dengan gambar ini sudah tiada lagi.Gambar dengan sahabat lama dah hilang?

Begitu juga apabila saya menyelongkar di facebook Ust Halim Din, juga telah dipadamkan. Kalian lihat status 'tag' antara keduanya itu....

Timbul kemusykilan saya : Kenapa jadi begitu? Ada sesuatu yang puak-puak ini cuba sembunyikan? Adakah mereka cuba nak susup hubungan baik mereka dengan Raja Petra? 

Tanyalah kepada mereka.....

sumber

4 comments:

  1. Selamat berUG versi 2013 UMNO-PKR.

    ReplyDelete
  2. Beza UG UMNO-PKR dengan UMNO-PAS ialah UG UMNO-PKR memperlihatkan PKR menolak UG UMNO-PKR tetapi dalam UG UMNO-PAS, PAS mahu bersama UMNO

    ReplyDelete
  3. Raja Raja boleh caksp apa saja yang pasti lahanat ini buat banyak ke untongan dari Anwar Ibrahim.

    Pandai pandai lah menilai nya.

    ReplyDelete
  4. PKR tolak berUG dengan UMNO sebab dah tersepit, kenapa baru sekarang PKR nak dedahkan tawaran berUG dengan UMNO? Tanpa pengetahuan DAP dan PAS ada perbincangan rahsia yang dibuat antara PKR dan UMNO. Jawatan yang ditawarkan mana mungkin diputuskan dalam masa yang singkat. Ianya terhasil dari perbincangan rahsia yang memerlukan sekurang-kurangnya empat mata bertentang, dua mulut bertutur dan beberapa kali pertemuan sebelum tawaran itu terhasil. Selamat berUG versi 2013 PKR dan UMNO.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa