Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 28, 2017

Bila siBangang mengutuk: Nampak cerdik tak?

Friday, January 27, 2017
Bila Haji Hadi Kutuk Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tak Pandang Kiri Kanan..
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata DAP telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang dan gagal menjaga kepentingan awam di negeri itu, lapor New Straits Times.

Katanya agenda mereka dan DAP berbeza kerana PAS bukan hanya mahu menang pilihan raya tetapi juga membawa perubahan dalam masyarakat.

Hmm.. entah siapalah yang bagi maklumat yang salah kepada Presiden PAS ni..

Hakikatnya selepas kerajaan Pakatan Rakyat yang kini Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran daripada Barisan Nasional pada tahun 2008, syiar Islam terus berkembang jauh melebihi ketika Pulau Pinang ditadbir oleh Barisan Nasional dulu.

Bajet hal ehwal agama pernah mencecah sehingga 300% melebihi bajet agama sewaktu Pulau Pinang ditadbir oleh Barisan Nasional dulu hinggakan GERAKAN pernah mengecam secara terbuka pentadbiran Kerajaan Negeri kerana menyalurkan bajuet yang lebih besar berbanding zaman Barisan Nasional dulu.

Pendidikan Islam khususnya Sekolah Agama Rakyat, KAFA, Maahad Tahfiz, Pondok dan TADIS terus dibantu oleh Kerajaan Negeri.

Sehingga kini lebih RM14Juta telah disalurkan untuk membantu institusi-institusi tersebut.

Ijtimak dan Anugerah Al-Hufaz, bulan-bulan Al-Quran, KonvensyenAl-Islam Rahmatun Lil Alamin untuk mengangkat martabat umat Islam diperkenalkan..

Itu semua jawapan YB Dato Abdul Malik Kassim, EXCO Hal Ehwal Islam Negeri Pulau Pinang kepada dakwaan Haji Hadi.

Jadi apa yang Hj Hadi maksudkan dengan DAP telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang dan gagal menjaga kepentingan awam??

Laporan berkaitan..
PAS tetap bertegas menolak kerjasama dengan DAP untuk pilihan raya umum depan, tetapi masih terbuka terhadap sebarang kemungkinan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata DAP telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang dan gagal menjaga kepentingan awam di negeri itu, lapor New Straits Times.

Katanya agenda mereka dan DAP berbeza kerana PAS bukan hanya mahu menang pilihan raya tetapi juga membawa perubahan dalam masyarakat.

Hadi berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Masjid Rusila, Marang, Terengganu, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan terbaru ketua anggota parlimen DAP Lim Kit Siang yang kini bertukar fikiran dan sedia kembali bekerjasama dengan PAS bagi “menyelamatkan” Malaysia daripada menjadi sebahagian daripada negara kleptokrasi global.

Hadi berkata, PAS berpendirian begitu kerana DAP masing menolak Islam dan pembentukan kerajaan Islam sentiasa menjadi teras perjuangan PAS.

Laporan penuh sila baca di SINI
Dalam mengutuk kerajaan negeri Pulau Pinang itu adakah Haji Hadi terlupa bahawa dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang ada wakil tunggal dari PAS sendiri juga?

YB Dato' Ustaz Mohd Salleh Man adalah ahli politik Malaysia yang berbangsa Melayu dan berugama Islam dari Parti Islam Se-Malaysia atau pun PAS.

Beliau merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Pasir yang terletak dalam Parlimen Permatang Pauh di negeri Pulau Pinang.

Juga merupakan Yang Dipertua Majlis Agama Islam dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang dipimpin oleh DAP yang dikatakan telah telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang oleh Haji Hadi itu..

Boleh dikatakan segala urusan mengenai Hal Ehwal Islam dalam negeri Pulau Pinang akan melalui ADUN tunggal dari PAS itu..

Jadi siapa sebenarnya yang Haji Hadi maksudkan  telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang ini? - sumber

2 comments:

  1. Para walaun angguk setuju dgn hj hadi sama mcm walaun umno angguk setuju apa saja kata2 PM, walau pun negara nak kena lelong. Knp t'ganu, kedah tahan satu penggal saja? Soalan cepu mas: bila nak saman SR? Mcm najib sebiji

    ReplyDelete
  2. Si bangang tu la klu boleh...lks sanggup cium bontot...si bernas pan ada org peduli...
    Si bernas nak islam x blh...nk tpm beri...ckaui arak beri...uec setuju..jaga sgt2...auk..auk...aukkkk

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa