Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 25, 2017

Kisah Ronaldo dan Haidar Mustafa anak yatim piatu mangsa serangan ISIS

Ronaldo Berharap Anak Yatim Piatu Mangsa Serangan ISIS Jadi Warga England
Bukhari Malek
January 25, 2017 - 4:26 PM
Bintang bola sepak terkenal dari pasukan Real Madrid, Cristiano Ronaldo tampil beri sokongan dan berharap Haidar Mustafa tinggal di London dan menjadi sebahagian dari warganegara itu.

Haidar Mustafar merupakan anak yatim piatu yang kehilangan kedua ibubapanya dalam serangan ISIS di Beirut, Lebanon, pada akhir 2015. Selepas mendapat berita keluarganya terlibat dalam serangan ISIS, Mohammad yang merupakan bapa saudaranya mengambil keputusan untuk membawa Haidar tinggal bersama-samanya di London.
Kini, Haidar berada di London bersama-sama keluarga bapa saudaranya dan berita ini telah sampai ke pengetahuan Ronaldo. Ronaldo dengan rasa gembira telah menjemput Haidar Mustafar datang ke Madrid untuk menemuinya.

Dalam kesempatan ini, Cristiano Ronaldo menggunakan peluang untuk beramah mesra dan memberi sokongan buat Haidar. Perkara ini membuatkan bapa saudaranya (Mohammad) rasa sungguh terharu memandangkan Haidar sangat meminati Ronaldo, ‘ini mungkin detik gembira buat Haidar setelah kehilangan keluarganya,’ ujar Mohammad.
HAIDAR TERSELAMAT WALAUPUN MUKANYA MENGALAMI KECEDERAAN

Atara ucapan yang diberikan oleh Cristiano Ronaldo ketika menemui Haidar:

“Saya sangat gembira melihat awak tidak apa-apa dan saya mahu mendoakan yang terbaik untuk awak walau di mana awak berada selepas ini”

“Kejar mimpi awak, berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadikannya kenyataan”

Selain itu, Haidar turut mendapat hadiah istimewa berupa Jersi pasukan Real Madrid yang ditulis namanya yang tertera dengan no 7, iaitu nombor yang sudah sinonim disignifikan dengan Cristiano Ronaldo. Haidar juga berpeluang melihat piala-piala kemenangan yang diperoleh dari pasukan Real Madrid dan beramah mesra dengan ahli pasukan yang lain.

Cristiano Ronaldo juga berharap Haidar dapat tinggal bersama bapa saudaranya di London dan menjadi sebahagian daripada warganegara England. Beliau yakin barisan pemerintahan akan memberikan keputusan yang adil.

Lihat video pertemuan Ronaldo dan Haidar di bawah:

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa