Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, January 26, 2017

Fitnah kitar semula: Ada pembangkangkah di Terengganu?

Tular kitar semula: Senaraikan nama guru pro pembangkang di Jerteh
 | DALIA ISMAIL
Satu pesanan whatsapp memaparkan kenyataan keperluan Wanita Umno di Dewan Undangan Negeri (Dun) Jerteh menyenaraikan nama guru-guru yang didapati  menentang kerajaan sebaliknya pro pembangkang kembali menjadi tular yang dikitar semula dikalangan penyokong parti.
Hal ini disahkan oleh Ketua Wanita Umno Dun Jerteh Norasiah Abu Bakar kepada Malaysia Dateline hari ini.
Katanya, pesanan whatsapp itu sudahpun menjadi tular pada tahun lalu dan laporan polis sudahpun dibuat pada Januari 2016 lalu.
"Ia bukan cerita baru. Itu fitnah yang dibuat oleh seorang ahli NGO yang pro pembangkang di Jerteh.
"Memang Wanita Umno Dun Jerteh menerusi whatsapp meminta nama guru-guru, peniaga dan penduduk di kawasan bagi tujuan mengemaskini daftar pengundi di kawasan bagi tujuan kempen menghadapi pilihan raya umum akan datang.
"Kita tidak pun tulis seperti apa yang difitnahkan di dalam whatsapp tersebut," ujarnya.
Whatsapp yang menjadi tular itu menyebut:"Mohon hntr senarai guru2 yg hentam kerajaan/pro pembangkang di Dun masing2 ke pjbt umno bhgian segera."
Sebaliknya whatsapp itu telah disusun letak dengan menambah pernyataan:"Guru-guru musuh kami. Guru-guru yang sokong pembangkang sila keluar dari Malaysia. Jom kita musnahkan dan susahkan mereka."
Norasiah yang juga Ahli Majlis Daerah Besut berkata, pesanan whatsapp tersebut kembali tersebar berkemungkinan penyokong parti pembangkang mahu menimbulkan suasana kurang sihat dikalangan penyokong kerajaan di Dun Jerteh ekoran suasana pilihan raya umum yang sudah semakin dekat.
"Whatsapp grup (Wanita Umno Dun Jerteh) itu memang wujud tetapi kami tidak menulis seperti mana yang disebarkan itu.
"Ayat itu semata-mata mahu memburukkan Umno-BN di Parlimen Besut ini.
"Kita Wanita Umno di Dun Jerteh tidak pernah berniat untuk memburuk-burukkan mana-mana guru yang menyokong pembangkang,' ujarnya.
Bahkan katanya sekeping foto yang disebarkan bersama whatsapp itu juga adalah ahli wanita Jerteh yang beliau enggan dedahkan nama.
"Dia tu anak buah saya, sebab itulah kami buat laporan polis bila mengetahui tersebarnya fitnah tersebut," terangnya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa