Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, October 6, 2017

Aksi pecahkan botol arak: Jamal dicekup polis

Jamal ditangkap selepas aksi pecahkan botol arak
mk  -  Hari ini, 9:44 pagi
 
 
 
 
Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos ditangkap malam tadi, berkemungkinan berkaitan aksinya memecahkan botol arak di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam semalam.

"Saya telah dikepung dan ditangkap oleh pihak polis di Sekinchan setelah selesai mesyuarat Umno bahagian.

"Bagi saya ianya adalah satu tindakan yang keterlaluan. Sekarang onway (dalam perjalanan) ke IPD Shah Alam," katanya dalam satu mesej teks malam tadi.

Menurut Kwong Wah Daily, ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor (CID), SAC Fadzil Ahmat mengesahkan bahawa Jamal dan tujuh orang lagi telah ditangkap.

Beliau juga dilaporkan berkata Jamal akan dibawa ke mahkamah Shah Alam untuk permohonan reman hari ini.

Pagi semalam, Jamal telah membawa beberapa peti minuman keras dan memecahkannya dengan tukul besi di hadapan bangunan itu, sebagai membantah sebarang penganjuran pesta arak di Selangor.

Polis mengesahkan kemudian bahawa laporan polis mengenai insiden itu telah dibuat dan pihak polis akan menyiasat kes itu di bawah Seksyen 143 Kanun Keseksaan kerana berhimpun secara haram.

Jika didapati bersalah, Jamal berdepan dengan hukuman penjara enam bulan, atau denda, atau kedua-duanya.

Dia juga dalam siasatan bulan lepas untuk aksi lain di mana dia bertindak memecahkan meja dengan tukul besi, sebagai protes "simbolik" terhadap kerajaan negeri yang didakwa gagal bertindak terhadap pusat judi haram.

2 comments:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa