Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 10, 2017

Bukankah berita ini baik dan menarik?

CNN: Asam laksa P. Pinang antara hidangan terbaik dunia
Bernama    9 Okt 2017, 9:46 malam
Asam laksa Pulau Pinang dari Malaysia disenaraikan antara 50 hidangan terbaik dunia dalam laporan tinjauan oleh Channel News Network (CNN).

Turut tersenarai hidangan Pho Pho (mi sup) dan Goi cuon (popiah segar) dari Vietnam, lapor agensi berita Vietnam (VNA).

Hidangan lain termasuk ayam muamba dari Gabon, tom yum goong (Thailand), burger (Jerman), itik Peking (China), sushi (Jepun), cokelat (Mexico), pizza Neapolitan (Itali) dan kari Massaman (Thailand).

Menurut laporan itu, Pho merupakan simbol masakan Vietnam yang boleh didapati di mana sahaja warga Vietnam berada di seluruh dunia.

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum...ini Bukan berita baik dan menarik saja tapi juga berita sedaaap..!

    ReplyDelete
  2. Hi there I am so grateful I found your web site, I really found you by error, while I was searching on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would just like to
    say many thanks for a remarkable post and a all round enjoyable blog
    (I also love the theme/design), I don't have time to browse it all at the minute but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I
    will be back to read more, Please do keep up the awesome work.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa