Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, October 14, 2017

Kempen PRU14: Kebanyakan bekas MB Selangor akan terpalit?

'Kami akan dedah kelemahan Khalid Ibrahim'
Kow Gah Chie   -    Hari ini, 11:40 tengahari
Ikhtiar BN Selangor dalam memikat empat orang bekas menteri besar, khususnya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk merebut kembali negeri itu dalam pilihan raya umum akan datang boleh menjadi 'serampang dua mata'.
Demikianlah Exco kanan kerajaan negeri Selangor Datuk Teng Chang Khim memberi amaran kepada Khalid yang bakal mengumumkan kedudukan beliau dalam PRU14 pada Ahad ini.

Meski pun BN Selangor akan menggunakan Khalid untuk kelebihan mereka dengan membidas pentadbiran kerajaan negeri, kata beliau, mereka juga tahu kelemahan peribadi dan urus tadbir semasa era Khalid dan tidak keberatan untuk mendedahkannya.

"Kami tahu kelemahan beliau juga," Teng memberitahu Malaysiakini.

Beliau berkata Khalid dan menteri besar sebelum beliau Tan Sri Mohamad Khir Toyo, Tan Sri Abu Hassan Omar dan Tan Sri Muhammad Muhammad Taib tidak melepaskan jawatan mereka dalam 'keadaan yang baik'.
"Tapi, jika beliau memilih untuk berada di pihak yang satu lagi, kami akan dedahkan kelemahan beliau. Kami terpaksa membersihkan keadaan kacau-bilau yang disebabkan beliau," katanya.

"Oleh kerana beliau membina imejnya dengan baik (semasa pentadbiran beliau) kami akan mendedahkannya," kata beliau apabila ditanya Khalid digemari oleh rakyat Selangor.

'Bantuan Khalid kepada BN'

Khalid digugurkan berikutan 'langkah Kajang', suatu muslihat politik untuk menggantikan beliau dengan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui pilihan raya kecil.

Tindakan yang sama akan diambil terhadap tiga bekas menteri besar, ikrar Teng yang juga ahli dewan undangan negeri Sungai Pinang.
Dalam wawancara bersama Malaysiakini baru-baru ini, bekas menteri besar Abu Hassan Omar mendakwa BN akan menerima bantuan daripada Khalid.

Manakala itu, setiausaha Umno Selangor Datuk Johan Abdul Aziz berkata menteri besar tersebut boleh menunjukkan kelemahan dalam pentadbiran negeri.

"Mat Taib beritahu banyak yang dia kecewa, contoh, pembangunan asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan, orang bagi tau dah tutup," kata Johan.

Dengan bantuan menteri besar keempat itu, kata beliau mungkin Khalid boleh bercakap bagaimana PKR berpolitik semasa 'Langkah Kajang' dan bukan memikirkan dasar yang bermanfaat kepada rakyat.

Setiausaha Pakatan Harapan (HARAPAN) Zuraida Kamaruddin berkata Khalid tidak memiliki nilai tambah atau daya penarik.

"Beliau juga tiada akar umbi," katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa