Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, October 6, 2017

Kalau dah teruk dari mabuk, taklah gila namanya?

Jamal lebih teruk dari orang mabuk, kata pegawai MB

  | October 5, 2017
Kerajaan negeri membuat laporan polis terhadap Jamal kerana mengganggu gugat urusan di pusat pentadbiran negeri.
PETALING JAYA: Pentadbiran Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali hari ini menyifatkan Datuk Seri Jamal Md Yunos “lebih teruk dari orang mabuk” kerana mengganggu gugat urusan di pusat pentadbiran negeri pagi tadi.
Setiausaha Politik Menteri Besar, Shuhaimi Shafiei berkata kejadian pagi tadi bukan kali pertama Jamal mencetuskan kekecohan maka pihaknya merasakan perlu membuat laporan polis terhadap Ketua Umno Sungai Besar itu.
“Jamal tak minum tetapi lebih teruk dari orang mabuk,” kata Shuhaimi kepada FMT. “Kita juga mahu polis ambil tindakan terhadap Jamal yang bertindak samseng membawa tukul besi ke SUK.”
“Seharusnya polis mengambil tindakan kerana berulang kali dia melakukan perbuatan ini. Ini kawasan awam dan polis perlu ambil tindakan segera dan bertanggungjawab,” tambahnya.
Jamal membawa 10 kotak berisi kira-kira 100 botol minuman keras ke pintu masuk Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor.
Jamal yang tiba bersama kira-kira 10 ahlinya bertindak memecahkan botol minuman keras di pintu pagar utama pusat pentadbiran negeri itu.
Aktiviti pagi tadi itu simbolik bantahan terhadap penganjuran pesta arak di Selangor.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Shafien Mamat berkata kes disiasat di bawah Seksyen 143 Kanun Keseksaan kerana berhimpun secara haram.
“Saya mengesahkan menerima laporan,” katanya kepada pemberita hari ini.
Semalam, Azmin berkata sebuah pesta makanan dan minuman Jerman, yang dijadual berlangsung di sebuah pasar raya di Klang minggu depan, boleh dibenarkan asalkan menepati syarat dan peraturan ditetapkan polis serta Majlis Perbandaran Klang (MPK).
Pada Isnin lepas, Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata pihaknya kekal dengan pendirian untuk tidak membenarkan penganjuran pesta itu ekoran wujud ancaman militan.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa