Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 29, 2017

Azmin: Saya tak melutut pada kuasa asing seperti Najib

mk   -   28 Oct 2017, 5:06 pm
Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali, berkata beliau tidak "melutut" kepada kuasa asing untuk membawa pelaburan ke luar negara seperti dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Berbeza dengan Najib, dia pergi bawa duit rakyat nak melabur di Amerika. Amerika dah cukup dah (pelaburan). Dia tak perlukan sumbangan dari Malaysia pun.

"Hah itu bezanya. Saya bukan pergi melutut kepada kuasa asing, berbeza dengan mereka," kata Azmin.

Pada pengumuman Bajet 2018 semalam, Najib menyindir mereka yang membidas tindakannya membawa pelaburan asing terutamanya dari China.

"Baru-baru ini saya dapat khabar berita katanya Menteri Besar Selangor (Azmin) sendiri pergi ke tanah besar China.

“Kita nak tanya, YB Gombak nak jual Selangor ke?" kata Najib.

Azmin berkata beliau ke China untuk menyertai Persidangan Laluan Sutera Maritim Abad ke-21, di mana beliau bercakap mengenai dasar dan program yang dilaksanakan oleh kerajaan Selangor.

"Tak seperti Najib, dia pergi ke Rumah Putih dan menyerahkan dirinya dan dia dakwa bahawa dia menggunakan wang rakyat untuk melabur infrastruktur di Amerika, untuk apa?

"Maksud saya, kamu perlu dapatkan lebih banyak pelaburan datang ke Malaysia, seperti apa yang kita lakukan di Selangor," kata Azmin.

Azmin juga mendakwa sokongan daripada pelabur asing untuk negeri itu juga "stabil dan mampan."

"Kalau lihat Jabatan Statistik Negara mengesahkan FDI kita kuat, domestik kuat, sumbangan kepada KDNK (Keluaran Dalam Negara Kasar) meningkat. Ini menunjukkan pelabur asing yakin dengan Selangor," katanya.

Najib, semasa lawatannya ke AS bulan lalu, memberitahu Presiden Donald Trump bahawa beliau mahu membantu mengukuhkan ekonomi negara itu.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa