Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, October 16, 2017

Kami membenci perlakuan buruk itu......

PERSATUAN PATRIOT KEBANGSAAN TIDAK SENANG KELAKUAN BURUK JAMAL YUNOS
Persatuan Patriot Kebangsaan melahirkan kebimbangan dengan telatah Datuk Seri Jamal Md Yunos dengan gimik dilakukannya sebagai tanda protes terhadap kerajaan negeri Selangor dakwanya, boleh mengundang teladan tidak baik terhadap golongan belia dan memberi kesan buruk kepada perpaduan dalam negara.

Presidennya Brid. Jeneral (B) Datuk Mohd Arshad Raji berkata, persatuan itu sangat tidak menyenangi kelakuan buruk yang ditonjolkan pemimpin Gerakan Baju Merah yang juga Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu.

“Dari keranda ke tuala mandi dan terkini memecahkan botol arak adalah kelakuan dan telatah yang tidak masuk akal sering dilakukannya.

“Sedangkan pembangkang dalam diam berkemungkinan mentertawakan kelakuannya kerana tindakan pemimpin Umno itu memungkinkan partinya kehilangan undi.

“Kami di Persatuan Patriot membenci perlakuan buruk itu. Ini kerana selain menganggu ketenteraman awam, beliau merupakan ‘role model’ yang buruk kepada golongan belia di negara ini,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Mohd Arshad lagi, terdapat banyak cara boleh dilakukan Jamal untuk menunjukkan beliau protes terhadap sesuatu isu membabitkan Kerajaan Negeri Selangor yang di terajui Menteri Besar Datuk Seri Mohd Azmin Ali.

“Terdapat cara yang lebih baik untuk memprotes dan melakukan demontrasi, tetapi jika ia menimbulkan kebencian dan permusuhan sudah tentu sama sekali tidak menepati konsep perpaduan kaum di negara ini.

“Kami adalah veteran tentera dan polis dengan bangganya berkhidmat kepada Raja dan Negara kami.

“Kami menghargai keharmonian rakyat dan keharmonian negara. Jamal yang menjadi ahli Kehormat Persatuan Veteran ATM Kuala Lumpur, telah mencemarkan imej Persatuan itu. Kami memohon agar keanggotaannya dalam Persatuan yang dihormati itu dibatalkan,” tegasnya.

Mohd Raji turut mengesa di kalangan ahli dan parti politik di negara ini mengurangkan ketegangan dalam suasana yang hampir kepada Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.

“Kami menggesa ahli politik dan parti-parti politik untuk tidak menggalakkan budaya gengsterisme untuk menimbulkan kekacauan dan ketidakharmonian, untuk mencapai matlamat masing-masing,” ujarnya.

Justeru beliau turut mempersoalkan perkembangan terkini Pelan Tindakan Perpaduan Nasional (Nasional Unity Blueprint) yang diperkenalkan oleh kerajaan pada 2015 dalam mengariskan dasar perpaduan negara.

“Tan Sri Joseph Kurup, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas perpaduan negara, berkata pelan itu berada di peringkat akhir penggubalan.

“Kami dan NGO lain seperti G25 dan Majlis Peguam terpanggil untuk bersama dalam pelaksanaan Pelan Perpaduan Nasional ini. Sebagai rakyat Malaysia kami ingin mengambil bahagian dalam perancangan di peringkat kerajaan pusat untuk bersama membantu mengukuhkan perpaduan dan keharmonian negara,” ujarnya. – sumber

2 comments:

  1. Guna pula cara umno ppinang bawa kek tahi Di beri kepada lge, memalukan, melayu sahaja

    ReplyDelete
  2. Cadangan penyinkiran jamal yunus dari dlm pertubuhan ini adalah sangat2 dialukan.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa