Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 7, 2012

Cadangan Yang Paling Bagus!

Berikan peluang kepada orang ramai mendapat maklumat yang jelas
Jadi soal putar belit takkan timbul 
Di samping itu penjelasan dari tuan empunya badan yang berkata-kata juga perlu
Siar Keseluruhan Kandungan Forum Berkaitan Kenyataan Nurul Izzah - Jamil Khir

KOTA BHARU: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, adalah elok disiarkan keseluruhan kandungan forum di mana Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar membuat kenyataan mengenai kebebasan beragama.
"Saya ingat kalau nak bincang tentang ini lebih jelas, elok disiarkan keseluruhan forum yang dibuat di tempat tersebut. Saya ingat tidak timbul barangkali kalau kita katakan persoalan media massa (putar belit).
"Kita tidak harus bermain politik dalam hal yang berkaitan akidah, hal yang berkaitan dengan pegangan sesuatu umat dan juga hal yang berkaitan dengan hal yang amat penting untuk umat Melayu dan Islam itu sendiri," katanya kepada pemberita selepas melancarkan siaran TV Alhijrah di Kelantan di sini, Rabu.
Jamil Khir diminta mengulas kontroversi ekoran kenyataan Anggota Parlimen Lembah Pantai itu yang dilaporkan oleh sebuah portal berita sebagai berkata kebebasan beragama seharusnya terpakai kepada semua termasuk orang Melayu.
Jamil Khir berkata, perkara tersebut perlu diperjelaskan sebaik mungkin supaya tidak menimbulkan kekeliruan.
Mengenai siaran TV Alhijrah, Jamil Khir berkata, kini seluruh negara mendapat siaran tersebut dan siaran yang kurang jelas bagi kawasan di sesetengah negeriakan diperbaiki.
Katanya, stesen tersebut akan membuat pelbagai inovasi dan kreativiti supaya rancangan yang berbentuk dakwah itu meliputi semua peringkat umur dan mencapaimatlamatnya.
Beliau berharap maklumat bersifat keislaman yang terkandung dalam rancangan siaran stesen tersebut akan terus berkembang dan dapat dimanfaatkan oleh orang ramai.
Penduduk negeri ini kini boleh menonton siaran TV Alhijrah secara percuma di saluran 48 melalui frekuensi 687.25 megahertz. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa