Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 24, 2012

Kelantan Dibelenggu Kontroversi?

Bagi aku, hanya Kafir dan yang seangkatannya dengannya sahaja yang mengatakan langkah ini kontroversi!

Aku Orang Kelantan yang dikurniakan Allah otak untuk menilai mana yang baik dan buruk untuk anak-anak dan keturunanku

Nampaknya Yahudi dan Musuh Allah memang berjaya menanamkan benih-benih laknat mereka ke dalam pemikiran umat Melayu selepas British meniggalkan kita

Otak Melayu masih terbelenggu dengan nilai-nilai songsang mereka!
Kelantan Dibelenggu Kontroversi Pengasingan Jantina
PETALING JAYA: Kemelut salon rambut bukan satu-satunya kontroversi pengasingan jantina yang timbul daripada Kerajaan PAS Kelantan sejak parti itu mengambil negeri tersebut pada tahun 1990.
Pasar raya di Kelantan mempunyai kaunter yang berasingan bagi lelaki dan wanita, satu peraturan yang telah dikuatkuasakan dalam tahun 1990-an.
Pada tahun 1995, kerajaan memutuskan bahawa lelaki dan wanita tidak dibenarkan untuk duduk bersebelahan antara satu sama lain di pawagam. Kerajaan negeri juga berkata lampu mestilah dihidupkan semasa pemeriksaan.
Tidak ada mana-mana pawagam operasi atau panggung wayang sejak pemerintah datang ke tempatnya, walaupun tidak ada sebarang pengharaman sebenar namun syarat khusus untuk membuka panggung wayang perlu mengikut garis panduan tersebut.
Pekerja wanita Islam juga tertakluk kepada ketetapan kod berpakaian Kelantan.
Majlis Perbandaran Kota Baru boleh mendenda majikan jika pekerja wanita Islam mereka tidak memakai tudung (tudung kepala) atau memakai baju lengan pendek.
Kelantan juga melaksanakan Undang-undang pertubuhan larangan hiburan seperti kelab malam, disko-disko dan pub.
Walau bagaimanapun, pada tahun 2006, Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, kelab tarian dibenarkan, minuman keras disediakan tidak disajikan, pengunjung lelaki dan perempuan diasingkan dan wanita "berpakaian sempurna".
Pada tahun 2003, kerajaan negeri menentang konsert yang menampilkan penyanyi Indonesia seperti Hetty Koes Endang dan Dian Pieshasha, sebagai membenarkan wanita untuk menari dan menyanyi di atas pentas adalah melanggar enakmen hiburan. - sumber

3 comments:

  1. Salam MD,
    Apa erti hidup kalau tak suka peraturan agama sendiri?
    Takbiiirrrr ...

    ReplyDelete
  2. Ikut hukum Islam sokmo..jangan pakai akai sokmo..itu tanda orang Islam.

    ReplyDelete
  3. Kekalkan dan pemerintahan sedia ada

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa