Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 25, 2013

Keganasan Al-Sisi: Siapakah Yang Akan Bertindak?

Di mana PBB?
Di mana OIC?

Al-Sisi dalang keganasan
Kaherah: Satu kajian yang dijalankan oleh Pusat Kaji Selidik Media dan Pendapat Awam Mesir semalam menunjukkan 79 peratus rakyat Mesir percaya keganasan Rabu lalu yang meragut lebih 600 nyawa penyokong presiden yang digulingkan, Mohamed Mursi adalah kejahatan terhadap kemanusiaan.
Dalam pada itu, 73 peratus responden berkata, menteri pertahanan yang juga panglima tentera Mesir, Jeneral Abdul Fattah Al-Sisi bertanggungjawab ke atas keganasan di dua kubu penyokong Mursi , Rabiah Adawiyyah dan Dataran An-Nahda, pada hari berkenaan.
Kajian itu dilakukan pada Khamis dan Jumaat dengan membabitkan 3,678 responden di beberapa wilayah dan bandar serta menggunakan cara pengambilan sampel dengan tingkat kepercayaan 95 peratus.
Hasil kajian itu juga menunjukkan 19 peratus penduduk menganggap tindakan itu diperlukan untuk menegakkan hukum negara sementara dua peratus lagi responden memilih untuk berdiam diri, sebahagian besarnya penyokong Parti Nour, parti Islam yang menyokong penggulingan Mursi. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa