Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 2, 2017

‘tak pasti’: Jawapan kartun, depa semua dok buat apa?

Kementerian ‘tak pasti’ harga gula naik

  | March 2, 2017
Jamil minta tunggu pengumuman rasmi kenaikan harga gula dari KPDNKK.
PETALING JAYA: Pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) ‘tidak pasti’ harga gula naik bermula semalam dari RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram.
Ketua Setiausahanya, Datuk Seri Jamil Salleh berkata pengumuman rasmi mengenai kenaikan harga gula akan dibuat oleh Menteri KPDNKK, Datuk Seri Hamzah Zainudin.
“Saya tidak pasti, kita tunggu kalau ada pengumuman rasmi oleh menteri.
“Saya tidak boleh cakap apa-apa,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.
Beliau berkata demikian ketika ditanya adakah harga gula naik sebanyak 11 sen bermula semalam.
Sebelum ini, media melaporkan harga gula naik dari RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram.
Menurut laporan Oriental Daily, punca kenaikan itu disebabkan peningkatan harga gula di pasaran antarabangsa dan penyusutan nilai ringgit.
Akibatnya, kos yang ditanggung oleh pengilang gula tempatan turut meningkat.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa