Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, February 7, 2015

MCA pula berkeras

MCA tetap mahu Ismail mohon maaf
mk - 6:56PM - 7 Feb 2015

MCA tetap bertegas agar Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memohon maaf atas kenyataan “salah, ekstrem dan rasis” agar pengguna memboikot peniaga Cina yang tidak menurunkan harga.Setiausaha agung MCA Datuk Seri Ong Ka Chuan berkata, kenyataan kontroversi Ismail di Facebook mengheret negara ke kancah “krisis yang tidak pernah berlaku”.

Katanya, beliau bimbang BN akan ditimpa “kesan amat buruk” jika Ismail tidak menarik balik kenyataan tersebut.

Pada masa sama, Ong turut menyelar DAP kerana mensasarkan serangan ke atas MCA atas kontroversi itu.

“Sebabnya berpunca dari kenyataan menteri itu, jadi serangan patut dihalakan pada beliau dan bukannya ke atas MCA.

"Serangan ke atas (presiden parti, Datuk Seri) Liow (Tiong Lai) atau MCA hanya akan mengaburi kontroversi ini dan menyebabkan pesalah sebenar terlepas, dan orang lain pula yang jadi mangsa,” katanya.

4 comments:

  1. MCA tak perlu rasis. ini isu pemborong yang enggang turunkan harga. Fokus pada tak turun harga!bukan bangsa apa ka. Apa MCA buat untuk bantu turunkan harga barang? Kalau tera himpunkan semua pemborong sayur ikan udang Cina dan nyatakan ikrar turunkan harga, dan laksanakan habis cerita- MCA has done its part.Ini tidak asyik nak rasis saja. Ini tahun baru Turun harga udang!Orang Cina nak makan besar denga harga murah!Kong Hi fat Choi!

    ReplyDelete
  2. Bangsa Cina tetap ber satu walau beza politik....

    Oorang Melayu bahalol saja

    ReplyDelete
  3. Anon 11:21pm
    Aiya lu tatak taoka itu MCA handeled pesen olang cina punya parti tentu mao tolong olang cina maa. Itu menteli melayu busuk hati punya olang, sula kasi talo api sulo olang melayu menci sama cina punya olang. Lu hingat itu menteli macam punya cakap tatak lesis ka? Molo punya olang...

    ReplyDelete
  4. Boikot aje barang cina tu. Dia org kafir. Jual benda haram. Kalu nak halal beli makanan buatan org islam. Hati senang. Otak tak serabut nak pikir halal haram.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa