Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 24, 2015

Ramai terus kecewa dengan PKR gagal disiplinkan Azmin

Catatan Umum

23 September 2015

Tahniah Lim Guan Eng dan ramai terus kecewa dengan PKR gagal disiplinkan Azmin

1. Tahniah atas kelahiran Pakatan Harapan yang dianggotai oleh AMANAH, PKR dan DAP serta mendapat dokongan perbagai organisasi bukan kerajaan (NGO) lain.

2. Ia satu tindakan bagus kerana jika PAS masih duduk dengan DAP dalam satu pakatan baru maka rakyat akan ketawakan kerana apa guna bubar pakatan lama buat pakatan baru kalau masih boleh duduk bersama, adakah hanya permainan politik mempermainan rakyat semata ?

3. Maka keputusan melahirkan Pakatan Harapan dengan 3 parti tonggak dan meninggalkan PAS yang gagal bekerja selaku satu pasukan yang menjadi punca hancurnya pakatan lama adalah sesuatu yang tepat.

4. Ada yang bertanya adakah SAMM tidak terlibat ? Respon kami ialah SAMM tidak dijemput tetapi tanpa jemputan pun kami tetap meraikan kelahiran gabungan politik baru yang kuat bagi memperjuangkan isu rakyat dan mengasak pembaharuan negara. Cuma rasa kecewa apabila PSM yang bunya basis yang kuat dan walaupun hanya berjumlah sederhana tetapi mereka ialah kumpulan yang komited. Ini perlu diperbaiki segera Pakatan Harapan harus mengambil kira PSM dan ia belum terlambat.

5. Dengan kelahiran Pakatan Harapan ini diharapkan segera selesaikan penyelarasan dalaman dan fokuslah isu pembelaan rakyat. Rakyat sudah bosan dengan pertelingkahan politik sesama pembangkang yang tidak kesudahan.

6. Sejurus selepas pengumuman lahirnya Pakatan Harapan maka kagum dan amat hargai tindakan pantas YAB Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang yang mengumumkan kerajaan P.Pinang merupakan kerajaan Pakatan Harapan.

7. Berbeza dengan YAB Azmin Ali, Menteri Besar Selangor yang sombong dan angkuh dengan mengumumkan Selangor tidak ada kena mengena dengan Pakatan Harapan. Jelas Azmin terus sombong dan angkuh tidak berdisiplin.

8. Sekarang semua melihat kepada YB Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta PKR itu sendiri. Jelas PKR yang menjadi pendesak untuk menganjurkan meja bulat bagi melahirkan Pakatan Harapan. PKR boleh dikatakan tulang belakang tetapi kenyataan Azmin menolak Pakatan Harapan di Selangor jelas menggambarkan PKR gagal mendisplinkan Timbalan Presidennya sendiri.

9. Ini bukan baru, Azmin selepas PRU pernah masuk TV3 serang dengan tuduhan Presiden PKR amal nepotisma dan kronisma tanpa mampu nyatakan bukti, Azmin ketika semua rakyat dikerah dalam mobilisasi isu Black out 505 (penipuan PRU)  tetapi Azmin secara terbuka dengan kuncu - kuncunya kritik malah sabotaj mobilisasi. Azmin secara jelas pada satu peringkat menggerakkan kuncu - kuncunya secara terbuka menyerang Anwar dan Azizah , malah istilah Istana Segambut dan seumpamanya ialah cetusan Azmin dan hanya diulang oleh Umno dan Bn. Aduan disiplin dibuat namun semua dibakul sampahkan. Itu belum masuk penipuan pemilihan parti melibatkanya, dan isu zakat /DEIG yang memberi kesan buruk kepada PKR dan parti sekutu juga didiamkan. Maka kini dia sudah terlalu besar kepala.

10. itu belum sebut bagaimana dia menggunakan pintu belakang menggunakan termasuk rangkaian Mahathir bagi melobi diri sendiri, memalukan Wan Azizah ketika merebut jawatan menjadi Menteri Besar. Ramai mengakui setuju dalam penuh keberatan keputusan memecat Khalid dari menjadi Menteri Besar kerana tidak ikut disiplin parti. Namun Azmin bukan tidak ikut disiplin parti secara belakang - belakang tetapi secara berdepan dan terbuka.

10. Kelahiran dan usaha melahirkan Pakatan harapan akan tinggal harapan kosong dan menjadi jenaka buat semua jika PKR sendiri gagal disiplinkan Timbalan Presidenya. Tanpa berselindung saya ulang tuduhan saya ...sebut dengan jelas dia ialah anak angkat Mahathir yang diletakkan di pejabat Anwar bagi mengawal Anwar, bila Anwar dipecat dia disusupkan mengikut Anwar. Selaku Agen Mahathir yang baik misinya ialah melengkapkan cita - cita Mahathir untuk memastikan Anwar mereput dalam penjara.

sekian.

che'GuBard
Ahli seumur hidup
Parti Keadilan Rakyat

1 comment:

  1. Sekarang rakyat mula faham knp DSAI ta mahu Azmin jd MB dan ganti Wan Azizah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa