Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 4, 2017

Kes penyelewengan MT UMNO: Rupanya siasatan SPRM tidak terhenti di situ

SPRM teruskan siasatan kes berkaitan MT Umno
WARTAWAN SINAR HARIAN - 4 MAC 2017
Azam Baki

SHAH ALAM - SPRM menegaskan pihaknya akan meneruskan siasatan berhubung kes seorang ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno yang dikatakan melakukan penyelewengan.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki berkata, walaupun pihak terlibat menarik semula laporan polis yang dibuat, suruhanjaya itu tetap akan menjalankan siasatan berhubung kes itu dengan memanggil saksi-saksi boleh membantu siasatan.

“SPRM akan tetap meneruskan siasatan dan saksi-saksi yang boleh membantu akan turut dipanggil,” jawabnya ringkas kepada Sinar Harian melalui aplikasi WhatsApp, semalam.

Sebelum ini, seorang pengarah pemasaran sebuah syarikat mendakwa, yayasan milik seorang ahli MT Umno melakukan penyelewengan dana RM2.7 juta yang diperoleh daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Namun begitu, pihak terlibat  menarik balik laporan polis dan kenyataan yang dibuat terhadap yayasan berkenaan, kelmarin.

Dalam pada itu, Azam memberitahu kes berkenaan akan disiasat di bawah Akta SPRM 2009.

Rabu lalu, SPRM melalui kenyataannya memaklumkan, pihaknya mengesahkan telah menerima laporan berhubung dakwaan tersebut dan akan menelitinya sebelum membuka kertas siasatan.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa