Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 1, 2017

Bayi 3 bulan maut tercampak keluar dari kereta: Laporan kepada polis lain, rakaman video kejadian lain

Laporan Polis Dedah Bagaimana Boleh Terjadi Insiden Himpit Kereta Axia
KUALA KUBU BARU: Polis menahan seorang pemandu wanita yang terlibat dalam kemalangan di Lebuhraya Utara-Selatan di mana bayi tiga bulan maut.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supt R. Supramaniam berkata pemandu berusia 27 tahun itu didapati negatif dadah.

Walau bagaimanapun, sampel darah pemandu tersebut telah dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk pemeriksaan ujian alkohol dan dadah.

Pemandu kereta Proton Persona berkenaan dipercayai telah hilang kawalan lalu merempuh pembahagi jalan di lebuh raya berhampiran Kuala Kubu Baru pada hari Ahad.

Ia menyebabkan pemandu kereta Perodua Axia, Shahril Salleh, 32, hilang kawalan lalu terbabas ke dalam longkang.

Isterinya Rafnah Mongudancgal, 35, dan bayi mereka, Aril Rizqin Redza Sharil, telah tercampak keluar dari kereta. Bayi itu disahkan meninggal dunia di Hospital Sungai Buloh.

Shahril, isteri dan dua anak lain, Aril Hakimi Ashraf, 11, dan Aril Zakuan Haris, 4, cedera ringan.

Pasangan itu masih menjalani rawatan di hospital.

Berdasarkan laporan yang diterima polis, insiden itu dipercayai terjadi apabila pemandu Proton Persona yang memandu di lorong tengah dikatakan panik setelah berasa keretanya dihimpit dari sebelah kiri menyebabkan dia beralih ke lorong kanan. 

Tindakan tersebut menyebabkan keretanya hilang kawalan sebelum berpusing ke arah bertentangan dan merempuh penghadang di tengah lebuh raya.

Tonton video di bawah dan nilaikan sendiri.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa