Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, September 18, 2015

PENGKHIANAT ?

Ha ha....Haji Hadi kata keputusan pemilihan pas semasa muktamar itu demokratik....!!!

Sebenarnya pemilihan itu langsung TIDAK DEMOKRATIK. Kenapa....?

Demokratik atau tidak sesuatu pemilihan itu bukan bergantung kpd keputusan yg ada setelah diadakan undian.

Demokratik itu ialah dilihat dari segi PROSES pemilihan itu....bermula dari sistem pencalonan dan juga proses berkempen.

Kalau masa pencalonan itu sudah ada senarai tertentu yg perlu dipilih oleh para pemilih walaupun mereka tidak mengenali calon berkenaan dan dalam senarai atau kelompok itu hanya orang2 dari kumpulan tertentu saja....di manakah letaknya kebebasan seseorang pemilih untuk memilih calon yg pada fikiran dan pendapat mereka sesuai utk sesuatu jawatan dalam parti?

KEBEBASAN MEMILIH merupakan salah satu prinsip demokrasi.

Satu aspek lagi ialah proses berkempen. Etika berkempen merupakan satu lagi prinsip demokrasi....apatah lagi jika organisasi yg terlibat itu adalah sebuah pertubuhan Islam..... parti Islam di mana tunggak kepimpinannya ialah para ulamak.

Sabda Rasulullah SAW yg bermaksud bahawa para ulamak itu adalah pewaris para nabi.

Tetapi jika dalam proses berkempen itu penuh dgn maki hamun dengan kata2 yg menjatuhkan maruah sedang yg bertanding itu semuanya telah melalui zaman pahit maung perjuangan, sudah teruji dengan masuk keluar penjara.....tetapi kerana tidak setuju dgn pandangan dan pendekatan yg berbeza dikatakan jebon, barua dan macam2 panggilan yg menjatuhkan maruah sampai ada insiden  pijak gambar pemimpin tertentu...........

SOALAN......di manakah maruah dan akhlak Islam ?

Bukankah Rasulullah SAW bersabda "Innama bu'ithtu li utammima makaarimal akhlaq". ....bermaksud.....sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan kemuliaan akhlaq.

Jadi sekali lagi pertanyaan.....di manakah kemuliaan akhlaq Islam ? Sedangkan PAS adalah pertubuhan Islam dan memperjuangkan Islam ?

Oleh sebab cara pencalonan dan kempen itu disusun dan dibuat begitu rupa, sehingga calon-calon yg dari kumpulan yg dipanggil "kumpulan professional" semuanya kalah dan terkeluar... dan ini menampakkan dgn jelasnya sebagai satu tindakan yg dirancang begitu rapi bertujuan utk mengalahkan dan menyisihkan SEMUA KEPIMPINAN DARI GOLONGAN PROFESSIONAL.....maka siapakah yg tidak merasa sedih dan "berjauh hati" dengan tindakan begitu?

Ada yg sudah begitu sebati dengan perjuangan PAS....sehingga masuk keluar penjara dan tahanan seperti Mat Sabu adalah perkara lumrah, tetapi kerana ada golongan yg  tamakkan kuasa....mereka ini dilempar keluar begitu saja!!!

Sesiapa saja akan merasa bahawa mereka sudah sangat dibenci dan tidak diterima lagi. Salahkah kalau mereka keluar dan menubuhkan parti lain ?

Dan sekarang ini....Hj Hadi cakap mereka ini "pengkhianat".

Sebenarnya....siapa yang mengkhianati siapa ?

PEMERHATI TUA.

19 comments:

  1. Admin, sudah-sudah la tu sebar fitnah, insaflah admin, marilah kita bersama dengan mereka beristiqamah hingga menang, tenang dan sabar itu perlu, jangan libatkan diri dgn futnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha istaqamah hingga menang kemudian pakai keter mewah

      Delete
    2. Terus terang aku alergik sangat dengan PAS sejak perwakilan2nya secara nyata mempertahankan ketuanan hadi dalam menghalalkan perbuatan fitnah, kezaliman dan maksiat secara berterusan.


      Hadi adalah pemimpin yang ZALIM.... pengikut2nya juga adalah ZALIM.

      Delete
  2. Hadi

    Apa apa melibatkan Hadi pasti GAGAL

    Hadi sendiri jenama GAGAL

    Apa apa yang di tutur Hadi adalah sama seperti Najib

    Tengok Hadi nampak lah Najib

    Bahalol dan Tiada Nilai Ekonomi

    Tengok muka pon tahu Otak Bahalol Gred 3!

    Orang Orang Melayu mesti UBAH dari sikap BER HARAP ke sikap BER FIKIR

    Fikir lah sebagai Manusia Ber tanggungjawab

    Jangan jadi Bahalol.

    Orang Orang Melayu saja.

    ReplyDelete
  3. Anom 2:30, ulasan anda hanya makian, tiada apa yang boleh dibanggakan dgn anda, hanya bahalol, tolok dan bodoh saja yg ada disekeliling, keluarlah dari keadaan ini sedara takut nanti sedara yg akan jadi bahalol bukan Hj Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi adalah icon KEZALIMAN.

      Delete
    2. Hadi menyalak kat babi, hadi jadi babi..

      Delete
  4. penyakit tiada ubatnya fitnah kianat amalan burok d rasakan mulia bersamanya adalah ......

    ReplyDelete
  5. Hadi merasakan tidak perlu undi dari orang lain selain dari ahli pas untuk menang pilihanraya sebab itu dia menunjukkan sifat riyak, ujud dan takbur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Purata ahli PAS setiap Dun = 2,247 org/Dun. Pikir sendirilah boleh ke PAS menang dgn undi ahli sahaja?

      Aku rasa depa ni xtahu statistik di atas. Kalau tahu deoa xloqlaq mcm sekarang?

      Delete
  6. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Dulu merepek anjing tapi kini merepek salak Babi kat bukit pulak dlm kongres

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.
    OLEH : Bendera Pas Ciplak Bendera Jepun dan Bangla

    ReplyDelete
  7. DSHH nmpk smua org yg x bstju dgn akn dkatakn kianat. Sy tkilan sikap DSHH sejak akhir2 ni. Mcm ada yg xkna. Lebih mirip pd UMNO, penuh dgn maki2an sumpah seranah. Ini bukan Hj Hadi yg kita knal dulu.
    Aku rsa dia dh kna kata dua dgn SB ni. Cuba korang semak

    ReplyDelete
  8. DSHH nmpk smua org yg x bstju dgn akn dkatakn kianat. Sy tkilan sikap DSHH sejak akhir2 ni. Mcm ada yg xkna. Lebih mirip pd UMNO, penuh dgn maki2an sumpah seranah. Ini bukan Hj Hadi yg kita knal dulu.
    Aku rsa dia dh kna kata dua dgn SB ni. Cuba korang semak

    ReplyDelete
  9. YANG AKU TAHU ORG SYI'AH suka maki hamun dan yang sedapnya mereka maki hamun sahabat.nabi beritahu mereka yg memaki hamun sahabat baginda bukanlah dari golongan baginda. hadi tak maki sahabat lagi hanya sekadar biasa biasa saja kut.

    ReplyDelete
  10. Hj Hadi kna ingat bahwa dia duduk diatas atas sokongan ahli. Jgn ckp ikut sedap mulut, maki ikut suka, tembak sna sini.
    Dulu aku hormati TGNA dn TGHH. Masih kekal setia dgn TGNA tp dgn TGHH ni aku dh kurang salute.

    ReplyDelete
  11. Hj Hadi, Hasan Tantawi, Nik Abduh, nik amar keta mewah, mna dia wan zawawi yg kini kuat mlalak kononnya pas dh kuat. Kna ingat umno pun bleh tumbng klu xdpt sokongn mca dn mic.
    Dgn erti kata, dlm msyrakat majmuk kita perlu antara satu sma bngsa lain.
    Pas xleh hrpkn Hasan dn nik abduh yg mgkin tahu sikit bab agama TAPI lg xfhm selok belok prundangn ptadbiran pgurusan dll. Justeru dlm pas perlu ada org yg bleh mgurustadbir khazanah negara. Dan org ini golongn profesional yg xtinggal agama. Kena fhm tu.
    Jgn dh menang sna sni, dh dabik dada, AKU TAK PERLU KUMPULAN NI. Ni bongkak namanya Hasan nik abduh. Allah xsuka org bongkak. Allah xsuka org takbur Dato Seri..
    Ingat, kita perlu tolong antara satu sma lain utk cpai kmenangn. Tak tau la pulak klu empat 5 kerat org pas dh bsekongkokol dgn umno...hahaha..

    ReplyDelete
  12. Ust Ahmad Awang, Salehudin Ayob, Ust Mujahid pun dtuduh pgkhianat.... Aku rsa dgn Nik Abduh, Razman, Hasan Tantawi diorg ni jarang bsuara isu nasional dok parlimen dgn serban dgr xbsuara. Suara rakyat xbwa. Brbnding dgn Mahfuz, Mujahid, Hatta dll yg dkatakn pgkhianat oleh Pak Hadi. Kmudian Satipol tuduh MP Trengganu pgkhinat. Knapa dh nk dekat 14 hr Satipol blum jwp soalan yg dtanya ole Yb Kamarul Bahrin.. Jwp jgn xjwp...

    ReplyDelete
  13. Ust Ahmad Awang, Salehudin Ayob, Ust Mujahid pun dtuduh pgkhianat.... Aku rsa dgn Nik Abduh, Razman, Hasan Tantawi diorg ni jarang bsuara isu nasional dok parlimen dgn serban dgr xbsuara. Suara rakyat xbwa. Brbnding dgn Mahfuz, Mujahid, Hatta dll yg dkatakn pgkhianat oleh Pak Hadi. Kmudian Satipol tuduh MP Trengganu pgkhinat. Knapa dh nk dekat 14 hr Satipol blum jwp soalan yg dtanya ole Yb Kamarul Bahrin.. Jwp jgn xjwp...

    ReplyDelete
  14. Sudahla hj hadi. Masa utk berundur. Bg pulak pd Tuan Ibrahim yg lebih wibawa.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa