Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, September 22, 2015

Seorang Hadi.......

"Seorang yang berjawatan Presiden Parti Islam, seorang yang bertaraf "ulama dunia" tetapi tidak menjalankan amanahnya sebagai wakil rakyat untuk hadir di Parlimen begitu banyak kali.

*Haji Hadi telah ponteng sebagai ahli parlimen sewaktu tiga undang-undang penting* dibahas dan diluluskan secara undian belah-bahagi iaitu, Akta Pencegahan Keganasan (POTA), Pindaan Akta Hasutan dan Undang-undang GST.

Dan yang paling teruk ialah semasa private bill disenaraikan di dalam agenda Dewan Rakyat kali kedua, YB Marang itu ponteng lagi malah ketika itu beliau berada di Jepun!

Kelmarin, sewaktu semua ahli parlimen pembangkang terpaksa berhimpun di Padang Kawad Menara Parlimen bagi membincangkan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan dakwaan penggunaan wang terbabit untuk kegunaan pilihan raya yang lalu, Haji Hadi ponteng lagi.

Rupa-rupanya beliau berada di Kelantan, mengeluarkan kenyataan dari sana akan memecat ahli PAS yang menyertai parti lain. Tidak uzur syarie.

*Itulah sikap Ahli Parlimen Marang terhadap tanggungjawabnya sebagai seorang ahli parlimen! Apakah tidak berdosa jika tidak menunaikan amanah atau dalam ertikata lain KHIANAT sebagai seorang ahli parlimen yang telah dipilih oleh rakyat? 

Apakah hukumnya memakan gaji buta itu?

* Beliau yang sepatutnya dipecat dari PAS kerana mengkhianati parti juga. Bukankah ahli parlimen juga ada mengangkat sumpah semasa ditabalkan menjadi seorang MP untuk berkhidmat dengan amanah dan jujur" - dari r&r

8 comments:

  1. Lg byk DSHH bckap, lg byk isu2 timbul utk dia. Smua org sdg memerhati grk geri Tuan Presiden, Nik Amar Range Rover, Hasan Serban, Nik Abduh Razman dn Dr Zuhdi.

    ReplyDelete
  2. Kan jawapan nya dah diberi.....ikut saya lah nak hadhir ke tidak....

    ReplyDelete
  3. Lebai Kulup Adi Awe ini lebih baik tukar nama parti dari PAS menjadi Parti PMI Menjatuhkan Islam. Sikap dan karenah beliau sebiji macam Yahudi tua dan tak henti-henti memalu dan merendahkan maruah agama Islam di mata masyarakat.

    ReplyDelete
  4. Wah....kuat betul komen2 dari penyokong Dap rakan-rakan sekutunya...

    ReplyDelete
  5. Tak payah Wah lah anon 4.42.manusia sekarang bokih berfikr dan dapat menilai bahawa DAP lagi baik dari Pas dalam menjalankan manah dan urustadbir,walaupun bukan islam tetapi menunjukan lebih baik dari parti ayng dikatakn islam .malulha.

    ReplyDelete
  6. Penyokong Presideng PASchai ini kalau tiada parti DAP, entah parti mana lagi yang mereka nak salahkan. Tak sangka bangsa Melayu PASchai walaupun tak makan babi dan rajin berlebai tapi otak mereka penuh dengan tahi babi. Itulah sebab mereka tidak boleh berfikir dan menilai sesuatu perkara secara rasional. Kalau Najib salahkan DAP, mereka pun salahkan DAP.......Yang menyusahkan mereka selama ini adakah pemimpin DAP? Cerita pun tak guna, kerana taksub Hadi Awang ni lebih bodoh dari bangsa kafir dan lebih bebal dari Yahudi Zionis (ekonomi dan kestabilan negara langsung tak dihirau - yang mereka marah hanya Amanah dan DAP).

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa