Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, February 21, 2012

RPK Ni Boleh Pakai Ke?

PENDEDAHAN TERBARU RAJA PETRA BERHUBUNG APA YANG BERLAKU DI PERAK!!!


Raja Petra mendakwa bahawa projek lebuh telah dianugerahkan kepada sebuah syarikat yang isteri bekas Ketua Hakim Negara Zaki Azmi dan penasihat undang-undang Umno semasa Mohd Hafarizam Harun, adalah pengarah.

PETALING JAYA: Raja Petra Kamarudin telah mendakwa bahawa Kinrara-projek Lebuhraya Damansara (KIDEX) telah dianugerahkan kepada sebuah syarikat yang isteri bekas Ketua Hakim Negara Zaki Azmi dan semasa penasihat undang-undang Umno Mohd Hafarizam Harun, adalah pengarah.

Editor Malaysia Today yang dikatakan bahawa kontrak itu adalah pahala untuk membantu Umno menuntut kembali Perak dari parti pembangkang yang melalui satu rampasan kuasa politik pada tahun 2009. Beliau berkata konsesi pada mulanya sepatutnya pergi kepada PLUS, bagi projek yang bertujuan untuk melencongkan lalu lintas dari LDP adalah ilham syarikat.

"Walau bagaimanapun, ia telah dirampas dan diberikan kepada semua orang peguam dan hakim-hakim yang membantu UMNO mendapatkan semula Perak," katanya dalam satu posting dalam portal berita beliau.

Menurut Raja Petra, syarikat-syarikat yang telah dianugerahkan konsesi bagi projek RM2.2 bilion adalah Emrail Sdn Bhd dan Zabima Kejuruteraan dan Pembinaan Sdn Bhd.

"Surat itu telah dikeluarkan tetapi ini hanya akan diumumkan selepas pilihan raya umum akan datang atas sebab-sebab yang jelas," katanya.

Raja Petra berkata bahawa Hafarizam, yang mewakili Umno terhadap Pakatan Rakyat dalam krisis perlembagaan Perak itu, adalah pengarah dan pemegang saham biasa bagi kedua-dua syarikat.

"Secara kebetulan, adakah anda perasan satu perkara yang penting? Ya, anda mendapat, penasihat undang-undang Umno semasa mewakili Umno dalam krisis perlembagaan Perak itu manakala penasihat undang-undang Umno sebelumnya (Zaki) telah membuat keputusan 'pesanan nombor dua duduk di atas bangku di tempat beliau'. Dan meneka yang menang kes tersebut? Bercakap tentang 'semua dalam keluarga'! "Tambah beliau.

Bagi pengarah lain Emrail, blogger berkata, lembaga itu termasuk isteri Zaki Nik Sazlina Mohd Zain dan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) pengarah Hari Narayanan Govindasamy.

Hari, mendakwa blogger, adalah proksi bekas Menteri Kerja Raya dan Presiden MIC S Samy Vellu.

Lain-lain:
Tun Zaki Tun Azmi bersara sebagai Ketua Hakim Keenam Malaysia pada 9 September 2011. Dan bagaimana kita akan ingat dia? Sebagai Penasihat Undang-undang Umno dan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib yang menjadi Hakim terkemuka di Malaysia? Sebagai seorang lelaki yang memberikan Perak kembali kepada Umno? Atau sebagai Ketua Hakim Negara 'Umno' bersara yang mendapat RM2.2 bilion-konsesi lebuh raya sebagai hadiah persaraan beliau untuk membantu Umno untuk mendapatkan Perak kembali?

Bekas Ketua Hakim Negara Zaki menafikan peranan dalam Krisis Perlembagaan Perak
(Malaysiakini, 21 September 2011) - bekas Ketua Hakim Negara mendakwa telah memainkan peranan dalam kes-kes yang melibatkan Krisis Perlembagaan Perak atau orang-orang yang melibatkan parti-parti politik sepanjang tempoh perkhidmatan beliau.

Tun Zaki Tun Azmi, yang pernah menjadi Penasihat Undang-undang Umno dan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib, berkata ini adalah perlu untuk mengelakkan tuduhan berat sebelah.
Satu kes yang senantiasa diperhatikan adalah saman yang difailkan oleh Mohd Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat terhadap BN, Zambry Abd Kadir, untuk menentukan Menteri Besar sah Perak.

Dalam satu temu bual, Zaki menegaskan bahawa beliau tidak mempunyai peranan dalam kes ini dan bangku di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan telah diputuskan oleh timbalannya - Mahkamah Presiden Rayuan, Alauddin Md Sheriff.

"Saya tidak duduk di atas mana-mana kes yang tidak hanya politik, tetapi mempunyai rasa politik. Saya tidak pun membentuk panel. Saya memberitahu Nombor Dua: Anda pergi untuk membentuk (bentuk) panel. Saya tidak mahu '. "

(Baca lebih lanjut di sini: http://www.malaysiakini.com/news/176406)

Tun Zaki Tun Azmi (gambar atas) bersara sebagai Ketua Hakim Keenam Malaysia pada 9 September 2011. Dan bagaimana kita akan ingat dia? Sebagai Penasihat Undang-undang Umno dan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib yang menjadi Hakim terkemuka di Malaysia? Sebagai seorang lelaki yang memberikan Perak kembali kepada Umno? Atau sebagai Ketua Hakim Negara 'Umno' bersara yang mendapat RM2.2 bilion-konsesi lebuh raya sebagai hadiah persaraan beliau untuk membantu Umno untuk mendapatkan Perak kembali?
Saya tidak tahu tentang anda tetapi saya akan ingat dia untuk kedua.

Minggu lepas, kerajaan mengumumkan tender bagi yang Kinrara Lebuhraya-Damansara (atau KIDEX). Pengumuman itu menyebut bahawa tujuh syarikat membida untuk kerja, yang termasuk Bina Puri, Mudajaya, dan Pesona Metro Sdn Bhd.

"Tender hanya keluar dan ia tidak tertentu pada tempoh konsesi sebagai CA masih belum diputuskan , "kata sumber.
Lebuh raya akan menghubungkan Kinrara dan Pusat Bandar Damansara dan akan mengalihkan trafik di LDP (lihat peta di bawah).

Konsesi sepatutnya diberikan kepada PLUS Expressways tetapi tidak boleh diteruskan seperti yang dirancang.Ceramah adalah bahawa Pesona Metro mungkin hadapan naib juara bagi sesetengah daripada komponen utama. Lebuh raya ini adalah yang terbaru ditender, daripada enam lebuh raya baru yang dirancang di bawah Bajet 2011. (Harian 17 Februari 2012)
Itu adalah apa yang telah diumumkan minggu lepas. Sekarang, walaupun mereka telah memberi beberapa maklumat kepada kontraktor yang membida untuk kerja pembinaan, tiada butir-butir seperti untuk CA (Perjanjian Konsesi).

"Tender adalah hanya keluar dan ia tidak tertentu pada tempoh konsesi sebagai CA masih belum diputuskan," kata laporan berita harian Kewangan. Ia terus berkata, "konsesi itu sepatutnya diberikan kepada PLUS Expressways tetapi tidak boleh diteruskan seperti yang dirancang."

Sebenarnya, apa yang kerajaan dari orang-orang yang kita tidak benar, seperti biasa. Apa yang mereka tidak mahu kita tahu bahawa Emrail Sdn Bhd dan Zabima Kejuruteraan dan Pembinaan Sdn Bhd telah dianugerahkan konsesi bagi projek ini RM2.2 bilion-lebuh raya, Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX). Surat itu telah pun dikeluarkan tetapi ini hanya akan diumumkan SELEPAS pilihan raya umum akan datang, untuk sebab-sebab yang jelas.

Dan yang rakyat belakang Emrail Sdn Bhd dan Zabima Kejuruteraan dan Pembinaan Sdn Bhd? Mengapa kerajaan cuba untuk meredam perkara ini dan menyembunyikan fakta bahawa kedua-dua syarikat ini telah pun dianugerahkan konsesi dan bahawa surat itu telah pun dikeluarkan?

Datuk Mohd Hafarizam Bin Harun, Penasihat Undang-Undang - sekarang UMNO yang mewakili Umno terhadap Pakatan Rakyat di Perak Krisis Perlembagaan yang disebut dalam laporan berita Malaysiakini di atas - adalah Pengarah biasa dan Pemegang Saham KEDUA-DUA syarikat.
(Lihat di sini: http://puu-umno.blogspot.com/)
Secara kebetulan, adakah anda perasan satu perkara yang sangat penting dalam perkara ini? Ya, anda mendapat, Penasihat Undang-undang Umno semasa mewakili Umno dalam Krisis Perlembagaan Perak manakala Umno sebelumnya Penasihat Undang-undang (Ketua Hakim) membuat keputusan 'memerintahkan nombor dua duduk di atas bangku di tempat beliau'. Dan meneka yang menang kes tersebut? Bercakap tentang 'semua dalam keluarga'!

Sekarang, yang merupakan pengarah lain Emrail?
Satu ialah Toh Puan Nik Sazlina Mohd Zain, isteri Tun Zaki Tun Azmi. Ya, lelaki yang sama kita bercakap tentang di atas, Hakim Besar yang baru bersara. Dan satu lagi ialah Tan Sri Dato 'Hari Narayanan Govindasamy, proksi Samy Vellu.
Dan adakah anda ingin tahu apa yang sangat menarik tentang Hari Narayanan? Bukan sahaja dia proksi Samy Vellu, tetapi Hari Narayanan juga merupakan Pengarah Lembaga Lebuhraya Malaysia (Lembaga Lebuhraya Malaysia).

Sekarang, sebelum anda mula menjerit 'konflik kepentingan', saya ingin memberi jaminan bahawa ini adalah satu kebetulan. Ini tidak cukup meletakkan fox menjaga kandang ayam (atau 'Suruhlah Kambing jaga sireh', sebagai orang Melayu akan berkata). Dan jika anda percaya ini, maka anda mungkin percaya dalam dongeng gigi juga.

Hari Narayanan adalah Timbalan Pengerusi Emrail Sdn Bhd. Beliau juga adalah ahli Lembaga SP Setia Bhd, Tenaga Nasional Berhad, Puncak Niaga Holdings Berhad, HEV Group (Malaysia), Noblemax Resources Sdn Bhd, Berhad Perdana Nalfin (juga dikenali sebagai Premium nutrien Berhad), Antara Consolidated, Noblemax Resources Sdn Bhd dan Bridgecon Holdings Bhd.

Ya, semua kerajaan berkaitan dan Umno kroni-syarikat dalam kes anda tidak tahu.

Sebenarnya, ini konsesi lebuh sepatutnya telah pergi kepada PLUS, sebagai laporan berita harian Kewangan di atas disahkan. Ini adalah asalnya cadangan PLUS. Ia adalah idea mereka. Walau bagaimanapun, ia telah dirampas dan diberikan kepada semua orang peguam dan hakim-hakim yang membantu UMNO mendapatkan semula Perak.

Namun begitu, saya akan percaya bahawa ini, sekali lagi, adalah kebetulan semata-mata dan tidak pahala untuk mereka memberikan Perak kembali kepada Umno jika anda juga percaya bahawa.

Sudah tentu, mereka menyimpan perkara mengenai syarikat konsesi yang sangat tenang ketika ini. Ada pengumuman telah dibuat dan tiada siapa yang sepatutnya untuk membincangkan perkara itu. Mereka mahu pilihan raya umum akan datang untuk menjadi terlebih dahulu sebelum mereka membuat pengumuman itu. Jika tidak, ini mungkin kos Barisan Nasional (BN) cukup bilangan undi.

Bagaimanapun, hanya melihat dokumen-dokumen di bawah dan membentuk pendapat anda sendiri.
Adakah ini rasuah? Tidak!
Adakah ini konflik kepentingan? Tidak!
Adakah ia sekadar satu kebetulan bahawa semua orang-orang yang terlibat dalam memberikan Perak kembali kepada Umno berlaku untuk menjadi rakan kongsi perniagaan dalam projek RM2.2 bilion-lebuhraya?

Itulah apa yang mereka ingin kita percaya.

Maklumat lanjut di sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa