Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 16, 2013

Dah Nampak Dah Yang Mana Babi Sebenarnya!

RCI diberitahu SPR arahkan JPN beri IC, tukar nama pendatang
January 16, 2013

KOTA KINABALU, 16 Jan — Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengarahkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk menukar nama 16,000 pendatang haram di Sabah dan untuk memberikan mereka kad pengenalan (IC), Surhanjaya Di Raja (RCI) mengenai pendatang haram di Sabah diberitahu hari ini.

Pengarah SPR Sabah pada ketika itu Datuk Wan Ahmad telah mengarahkan JPN untuk menukar nama pendatang Indonesia dan Filipina untuk meningkatkan jumlah pengundi Muslim di Sabah, kata bekas timbalan pengarah JPN Mohd Nasir Sugip yang betugas dari 1992 sehingga 1994 kepada RCI hari ini.

Nama penuh Wan Ahmad tidak diberikan.

2 comments:

  1. salah artikel... mohon pg rujuk betul2 jgn fitnah berdosa

    ReplyDelete
  2. Anon 3:06 PM

    Tuan membuatkan saya keliru.
    Saya atau saudara yang tidak faham!

    Fitnah memang berdosa, saya tahu. Tapi adakah sumber yang saya rujuk ini membuat fitnah?

    Tidak berdosakah gadai negara?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa