Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 2, 2017

Pelajar UPNM maut: Apahal yang teruk sangat ni?

36 ditahan dalam siasatan kematian pelajar universiti pertahanan

  | June 2, 2017
Menteri mengarahkan tentera dan UPNM menjalankan siasatan segera dan berikrar tiada siapa akan terlepas daripada tindakan undang-undang.
KUALA LUMPUR: Polis menahan 36 mahasiswa dalam siasatan ke atas kematian seorang penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), yang mati dengan kesan lebam dan melecur pada badan.
Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh, dan mereka direman 7 hari bermula hari ini sehingga Khamis depan.
Menurut Utusan Online, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor SAC Fadzil Ahmat berkata 32 daripada yang ditahan dari UPNM sementara 4 lagi dari Universiti Tenaga Nasional (Uniten).
Semua yang ditahan berusia antara 20 hingga 21 tahun.
Pegawai Kadet Laut Zulfarhan Osman Zulkarnain, penuntut tahun ke-3 jurusan kejuruteraan elektrik, disahkan meninggal dunia di Hospital Serdang selepas dihantar mendapatkan rawatan di situ oleh beberapa orang rakan.
Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini mengarahkan tentera dan UPNM menjalankan siasatan segera.
“Tiada siapa yang akan terlepas daripada tindakan undang-undang jika didapati bersalah,” katanya di Twitter.
Tentera menyediakan bantuan bagi membawa jenazah ke kediaman waris di Johor Bahru dan menguruskan urusan pengebumian di Tanah Perkuburan Kampung Kurnia, Jalan Kebun Teh, Johor Bahru.

* Anak aku pun bekas penuntut kat situ juga ketika masih bernama ATMA tapi tak ada pula terdengar kes teruk sehingga gini jadinya. Ragging tu adalah, itu biasa bagi bakal tentera dan pelatih tentera.

Kaitan: Zulfarhan seorang yang aktif bersukan - sepupu

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa