Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 31, 2013

Najib Merayu Atau Memujuk?

Alangkah bagusnya kalau Najib sentiasa begini
Mendekati rakyat dan Tuhan dengan ziarahi dari Masjid ke Masjid?
Bukan hanya terhad pada hajat untuk meraih undi saja
Umat Islam Harus Ketepi Perbezaan Demi Islam - PM
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika menyampaikan ucapan kepada jemaah di Masjid Jamek Sri Petaling semasa melakukan ziarah di masjid berkenaan di sini, Sabtu malam. -fotoBERNAMA

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini hendaklah bersatu demi kepentingan agama Islam walaupun mereka berbeza pendapat, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata kepentingan umat Islam perlu dipertahan di negara ini.
"Walaupun kita ada perbezaan pendapat, tapi kita carilah cara untuk penyelesaian dan janganlah sampai kita merosakkan kepentingan Islam dan masa depan negara," katanya di depan 500 jemaah Masjid Jamek Seri Petaling sempena program ziarah masjid di sini Sabtu malam.
Turut hadir Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom; Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin; Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha serta Pengerusi masjid itu Zaid Abdullah.
Najib, yang tiba pada 8.50 malam berbaju Melayu coklat dan berkain pelikat, menunaikan solat Isyak dengan diimamkan Imam Besar Masjid Maulana Abdul Hamid Chin.
Najib bersama jemaah lain kemudian mendengar tazkirah ringkas berkaitan sejarah perjuangan Nabi Muhammad SAW oleh Ustaz Muaz Roslan, yang membaca kitab Hayatus Sohabah.
Masjid itu merupakan markas pergerakan Tabligh di negara ini sejak 1985 dan sentiasa dikunjungi jemaah dari seluruh dunia yang menjadikannya antara markas bagi melahirkan pendakwah Islam di negara ini.
Najib berkata kerajaan akan sentiasa membantu pergerakan dakwah di negara ini dengan apa sahaja cara yang boleh dilakukan bagi mempertingkat syiar Islam.
"Sebab itu, dalam apa jua keadaan, agama Islam mesti kita pertahankan, syariat Islam, kalimah Allah kita sucikan kerana inilah tanggungjawab kerajaan yang memperjuangkan syiar Islam," kata beliau yang turut meluangkan masa bersalaman dengan jemaah sebelum beredar. mStar

2 comments:

  1. MasyaAllah,, siap ke Masjis Sri Petaling,, masjid , markas kumpulan tabligh terbesar di Melaysia. Saya mmg kagum dgn Masjid Sri Petaling ni..namun Kesian,,, Tapi mana lah tau, insyaAllah Aura di dalam masjid serta aura para2 tabligh dan para2 tahfiz situ tersinar pada dia ,Hidayah datang nya dari Allah SWT jua.

    ReplyDelete
  2. Alangkah bagusnya kalau Najib sentiasa begini
    Mendekati rakyat dan Tuhan dengan ziarahi dari Masjid ke Masjid?
    Bukan hanya terhad pada hajat untuk meraih undi saja - dah bagus dah harapan tuan, cuma buankan Bukan hanya terhad pada hajat untuk meraih undi saja

    semoga kita semua diRahmati oleh ALLAAAH swt.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa