Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 26, 2013

Raja Arab Yang Tegas Memusuhi Israel Dibunuh Oleh Agen Yahudi

Saya percaya tidak ada lagi raja Islam yang sepertinya di hari ini
Almarhum dibunuh oleh anak saudaranya sendiri
Apabila Raja Faisal memotong bekalan minyak kepada barat  pada Oktober 73 beliau mengungkapan ucapan yang sangat terkenal dan masih diingati hingga kehari ini. Ungkapannya berbunyi:

"Dahulu kami dan nenek moyang kami hanya minum susu dan kurma dan kami tidak risau untuk kembali hidup seperti itu"

Pada hari itu juga, Henry Kissinger-Menteri hal ehwal luar melawat Raja Faizal berhasrat untuk mencuba membuat Raja Faisal menarik  kembali keputusannya memotong bekalan minyak kepada barat. Dia telah menulis dalam memoirnya bahawa apabila dia bertemu dengan Raja Faisal di Jeddah dia terlalu sedih lalu dia membuat jenaka dan memberitahu Raja Faisal, "pesawat saya kehabisan minyak sudikah sekiranya tuanku memberi bekalan minyak dan kami bersedia untuk membayarnya mengikut harga antarabangsa? "

Beliau kemudian menulis dalam memoirnya mengatakan bahawa Raja Faisal tidak ketawa dan terus mengangkat kepalanya dan melihat kepadanya dan berkata,

"Saya seorang lelaki tua yang mempunyai hasrat ingin berdoa di Masjid Al-Aqsa Palestin sebelum saya mati, adakah kamu akan membantu saya menunaikan hasrat saya?"

N'N: Ketahuilah dunia Arab kini dikuasai orang Arab yang cintakan dunia dan takutkan mati (wahn) - sumber

2 comments:

  1. ekhsan sesama muslim tegas dengan musuh Allah itulah sepatutnya ditonjolkan.

    ReplyDelete
  2. Kalaulah semua raja islam di dunia semua mcm ni....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa