Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, July 10, 2017

Dah kehabisan modal: Gunakan Awie mengajak “menegakkan syiar Islam”?

Di Kelantan, Awie ajar tegak ‘syiar Islam’

 | July 10, 2017
Awie mewakili kumpulan motosikal besar untuk jelajah kebajikan sempena program anjuran kerajaan negeri.
PETALING JAYA: Penyanyi rock Datuk Ahmad Azhar Othman atau Awie baru-baru ini menyertai program kebajikan yang dianjurkan kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS, termasuk mengadakan konsert hujung minggu di Stadium Muhammad IV, Kota Bharu dan kunjungan ke beberapa sekolah tahfiz.
Bekas penyanyi kumpulan Wings dan pelakon filem “Sembilu” itu dipetik laman rasmi PAS, Harakahdaily sebagai mengajak orang ramai “menegakkan syiar Islam”.
“Kita akan bersama-sama untuk mengembali, menyemarakkan semula dan menegakkan semula apa yang kita laungkan mengenai syiar Islam.
“Kita tidak akan selama-lamanya menongkat langit dan rasa beruntung juga kita berkawan dengan orang-orang yang baik,” katanya pada program berkenaan yang turut dihadiri exco Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan, Datuk Abdul Fattah Mahmood dan Adun Meranti, Nusuruddin Daud.
Awie terlibat mewakili kelab motosikal Wings Motor Gangs Society (WMGS), dalam program yang dimuatkan sempena Kelantan International Bike Week 2017 yang berakhir Sabtu lalu.
Dalam kunjungan ke Maahad Tahfiz Darul Ulum di Kampung Meranti, Pasir Mas, Awie meluahkan kegembiraan dengan kelainan daripada pertunjukan nasyid yang biasa dipersembahkan pelajar sekolah tahfiz.
“Dalam banyak maahad tahfiz yang kita pergi, tiada persembahan dikir barat cuma ada nasyid. Syabas kepada Maahad Tahfiz Darul Ulum Meranti,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa