Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 31, 2015

Jawapan jujur Nazri: Memang PAS dah kena!

"Jika hudud merupakan satu isu yang akan memecah-belahkan Pakatan, saya harap begitulah,” - Nazri

Kabinet tak bincang hudud, kata Nazri
mk - 5:50PM - 31 Mar 2015

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mendedahkan bahawa jemaah menteri tidak membincangkan mengenai rang undang-undang hudud.

Ditanya mengenai pendirian Datuk Seri Najib Razak berhubung isu berkenaan, Nazri berkata perkara itu sepatutnya dijawab sendiri oleh perdana menteri.

Najib sehingga ini masih belum menyatakan pendirian rasmi BN berhubung rang undang-undang tersebut.

Para pemimpin BN telahpun bermesyuarat mengenai isu berkenaan pada 19 Mac, pada hari yang sama DUN Kelantan meluluskan pindaan ke atas Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993.

Dalam pertemuan itu, para pemimpin parti komponen BN menyatakan bantahan mereka ke atas pelaksanaan hudud.

Naib presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata Najib akan mengeluarkan kenyataan berhubung isu tersebut pada keesokan harinya.

Bagaimanapun, Najib masih berdiam diri dalam isu itu. Ini menyebabkan timbul spekulasi bahawa BN sendiri tidak berjaya mencapai kata sepakat dalam isu hudud.

Ada juga yang berpendapat, perdana menteri hanya menunggu Pakatan Rakyat berpecah-belah ekoran isu tersebut.

Pandangan seperti ini turut didukung oleh Nazri.

"Jika hudud merupakan satu isu yang akan memecah-belahkan Pakatan, saya harap begitulah,” katanya kepada pemberita di bangunan Parlimen.

9 comments:

  1. PAS Bahalol tahap Keldai

    Hadi ini mungkin bebudak upahsn UMNO

    Semua orang kuat PAS pernah masok lokap tapi budak bahalol lepas terus.

    Bahalol saja ; yang rugi Orang Orang Melayu miskin papa kedana

    Nak bini muda pun tak dapat kalau papa!

    ReplyDelete
  2. Hadi mmg barua Umno. Nie mesti dapat habuan jadi menteri lepas ni. Sure punya

    ReplyDelete
  3. Tontoewi,nik boduh,anak menangtu president,pakar stretegi Dr zuhdi Haramjadah dan ularmak2 yg sewaktu memang kayak kena kencing. Inilah maksud sebenar kencing berjemaah.

    ReplyDelete
  4. Siapa sudah kena?????
    UMNO / BN jahat pulak.
    PAS ni dah menang bodoh pulak. Angkuh lagi.
    Nasiblah melayu....tiada apa yang boleh diharapkan. Najib ni kurang2 lagi 15tahun. Kita pun dah padam agaknya.

    ReplyDelete
  5. Sesungguhnya orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan menyombongkan diri terhadapnya, sekali-kali tidak akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan tidak (pula) mereka masuk surga, hingga unta masuk ke lubang jarum. Demikianlah Kami memberi pembalasan kepada orang-orang yang berbuat kejahatan.

    Mereka mempunyai tikar tidur dari api neraka dan di atas mereka ada selimut (api neraka). Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang-orang yang zalim.

    janganlah kita termasuk dalam puak yang Allah nyatakan ini.
    na'uzibillah

    pakatan dunia pecah biasa tapi jangan sampai pecah iman kita
    sempat kita tengok hukum hukum Allah dilaksanakan atau tidak
    bukan lagi isunya.yang penting usaha terus berjalan untuk tujuan itu.

    ReplyDelete
  6. Kah.kah.kah.jom kita gelak ramai2 sampai Pas hancur,biarkan tercatit dalam sejarah nanti bahawa Pas hancur di keranakan Hj hadi ,Mursidullll Am Pas dan kuncu2 ularmaknya.Aku sokong Nazri Aziz,cepat sikit biar Pas terus musnah tersembam kebumi.

    ReplyDelete
  7. Kah.kah.kah.jom kita gelak ramai2 sampai Pas hancur,biarkan tercatit dalam sejarah nanti bahawa Pas hancur di keranakan Hj hadi ,Mursidullll Am Pas dan kuncu2 ularmaknya.Aku sokong Nazri Aziz,cepat sikit biar Pas terus musnah tersembam kebumi.

    ReplyDelete
  8. Yang dikejar tak dapat, yg dikendong habis bertaburan atas jalan..Barisan Syaitan tetap bertahannn...utk selama2nya lagi

    Lebai2 PAS memang BODOHHHH!

    ReplyDelete
  9. Salute to Nazri !
    Aku benci umno dan sekarang aku dah x kisah nak benci umno lagi. Aku benci pas yg sebelum ni aku bagi peluang dan sayangi tapi bak buatan budak barua, pil kuda bermodalkan hudud bagi mencapai matlamat sensasi serta mengalih isu semasa banjir terburuk Kelantan maka akupun jadi meluat ngan pas.Pas bukan bodoh bukan x tau tapi saja saja buat tak tau untuk nak guna isu - ada udang disebalik batu.Aku terima hudud kerana ia adalah kehendak Allah namun Allah lebih tahu diatas segala sesuatu.Aku nampak Husam yg bergerak ikhlas depa gelar dia menteri besar swasta. Menteri besar rusmi pula dan mereka yang seangkatannya puak puak ketayap ni x da nampak pikul tanggungjawab secara ikhlas dan buat macam lepas batuk ditepi tangga.Poodahhh!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa