Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 13, 2015

Mamat ni hilang akal atau hilang maruah?

“Zulkifli Nordin sudah hilang akal”
 | March 13, 2015
Apa yang dilakukan Izzah ketika berucap di dalam Parlimen lansung tidak melanggar peraturan Dewan Parlimen.
Zulkifli NordinPETALING JAYA: Tindakan Bekas Peguam Ketua Pembangkang, Zulkifli Nordin membuat laporan polis terhadap Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar ekoran ucapanya yang mengecam hakim ketika berucap di Parlimen diselar PasMa.
Naib Pengerusi Tiga PasMa Selangor, Michael Tamil berkata, tindakan Zulkifli yang menggesa pihak pendakwa bertindak ke atas Izzah juga menunjukkan beliau (Zulkifli) sudah hilang akal.
“Zulkifli Nordin, bekas Ahli Parlimen dan peguam tetapi hilang ingatan, apabila mengaitkan kes hasutan seperti dinyatakan dalam perkara 63, fasal 1,2,3 dan 4 dalam Perlembagaan Persekutuan dengan peraturan Dewan Parlimen.
“Apa yang dilakukan Izzah ketika berucap di dalam Perlimen langsung tidak melanggar peraturan Dewan Parlimen,” katanya kepada Free Malaysia Today (FMT).
Katanya, Zulkifli perlu kembali ke sekolah undang-undang kerana beliau tidak dapat membezakan undang-undang Parlimen dengan apa yang termaktub dalam perlembagaan.
“Berhentilah mencari publisiti murahan dan menipu rakyat, kerana tindakan itu hanya merugikan masa sahaja,” ujarnya.
Jelas Michael , Dewan Rakyat merupakan tempat yang sesuai untuk setiap Ahli Parlimen membahaskan segala isu yang berbangkit termasuk ketelusan keputusan Mahkamah melibatkan kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Sebelum ini Izzah dalam sesi bahas di Parlimen yang mempertikai sistem kehakiman negara, dibidas Bekas Peguam Ketua Pembangkang, Zulkifli Nordin.
Kata Zulkifli, ucapan Izzah yang dikatakan memetik teks bapanya,itu sangat menghina dan mencerca badan hakim Mahkamah Persekutuan.
Perbuatan Izzah secara sah melanggar peraturan Dewan Parlimen kerana anak kepada Ketua Pembangkang itu hanya berhenti selepas ditegur oleh Yang DiPertua Dewan.

# maafkan saya  kerana tiga hari menghilang dari maya dan komen dari pengunjung pun petang ini baru saya sempat published. 
Sebenarnya saya sekarang berada di KL kerana beberapa urusan.
Hari ini ada kelapangan sikit............ dan berapa hari lagi saya berada di sini belum tahu lagi

4 comments:

  1. Zul Nordin ni dinasihatkan gantikan kopiah putih yang besar itu dengan yang kecil (sama macam pendita Yahudi), baru sesuai dengan perangai macam beruk kena belacan beliau tu.

    ReplyDelete
  2. Marilah kita bersama-sama mengutuk atau mencerca perjalanan perbicaraan serta keputusan mahkamah tinggi yang telah pun dibatalkan oleh mahkamah rayuan kemudian dipersetujui oleh mahkamah persekutuan akan pembatalan itu dalam isu perbicaraan kes liwat II DSAI nih. Tentu ia bukannya dalam kategori menghina mahkamah, apa macam??? Sebab ianya bukanlah menghina mahkamah persekutuan? Kecam hakim itu kaw-kaw dan lihat siapa yang akan mendakwa kita menghina mahkamah.

    ReplyDelete
  3. Ohhh abe.
    Sy terus nak buang air besar senak perut bila abe crito tentang mamat penipu temberang ni.almarhum fadhil nor pon lari ke tampat lain bila dia tau mamat ni ada tunggu dia masa mamat kelentong ni ahli PAS dulu.org hebat mcm al marhum pon x larat dgn racun toksik neh.kawe rasa terhina sungguh masa dia jd calon kat shah alam tempohari.tp menyenangkan kawe nok pangkah.x yah pilih2 lg.cuma rasa hina tu pasal cmana najib boleh letak org mcm ni kat bandaraya kawasan elit dan cerdik pandai.btol2 x otak zero umngok neh.sedangkan nasharuddin tantawi kawe cdgkan tanding kat kawasan bat8 dan dan dia mengamuk.inikan pula kalo mamat neh bertanding kat kubang kerian kah kah kah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa