Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, July 12, 2012

Mahathirisme Masih Hidup

Janji dimungkiri, Mahathirisme hidup lagi

Dr Mahathir yang masih tidak boleh melupakan seronok jadi PM selama 22 tahun menyatakan masa depan Malaysia musnah jika  Pakatan menang. Dia sebenarnya rindukan Mahathirisme. Najib di anggap kurang cerdik melaksanakan doktrin Mahathirism. Sebab itu Mahathir sedang asah parang hendak sembelih leher Najib di bantu oleh Muhyidin al lelongi dan Mukriz a/l Mahathir.


Sebelum masa itu tiba, perkara yang serupa dislogankan oleh PM Najib. Mengenai slogan2- rakyat dah lali dengan jerit sana sini Najib. Ketika meraikan ahli UMNO yang di angkut dan dibayar berhimpun di stadium Bukit Jalil, dia kata nak istihar pilihanraya- dia tetap takut. Di Melaka dia kata UMNO akan menang 14-0, saya kata, kalau demikian, semalam sudah Najib istihar PRU. Najib tahu perpaduan orang UMNO akan kurang 30% pada hari dia menamakan calun. Jadi bagaimana hendak bertarung dalam gelanggang, apabila diluar pun sudah kelam kabut.

Orang UMNO dah letih menunggu bila PRU akan di adakan. Kepada orang UMNO, PRU ialah Hari Raya. Sebab masa itu, duit datang mencurah curah. Motorsikal dan kereta myvy sudah di pesan- tapi duit belum turun. Orang UMNO gelisah. Hendakkan PRU di cepatkan. Mereka tahu kalau UMNO kalah, orang Melayu tetap akan terbela bahkan di jagai dengan lebih baik dari yang UMNO mampu. 

Pilihan alternative yang Najib ada ialah menyibarkan fitnah dan dakyah menakutkan rakyat. Orang Melayu hancur jika UMNO tewas. Islam dalam bahaya jika UMNO tewas. Raja Melayu musnah jika UMNO tewas. Negara akan diperintah oleh DAP. Cina akan membunuh orang Melayu. Pemimpin UMNO buat bisness semua dengan Cina. Raja Melayu buat bisnes pun semua dengan Cina. 

Celakanya orang UMNO, mereka ingat mereka sahaja yang berhak dianggap Melayu. Semasa saya berada dalam UMNO, keMelayuan saya tidak pernah dipertikai. Melayu itu ada pada diri saya bukan terletak pada UMNO. Mengapa pula, apabila orang nya yang serupa yang Melayu nya tidak dipertikai semasa dalam UMNO sekarang mahu dipertikaikan ketika bukan dalam UMNO? UMNO janganlah bongkak sangat. Melayu itu orang, bukan parti politik. Orang melayu walau dalam apa parti pun tetap Melayu. Orang Melayu tidak jadi bukan Melayu bila mengistiharkan dirinya bukan UMNO. 

Orang UMNO macam takde rasa malu. Sudah berkuasa lebih dari 50 tahun, kalau tidak dapat mengurus dan mentadbir dengan baik, eloklah berundur. Serahkan kepada rakyat mengadili parti mana yang mereka hendak. 

Bila Mahathir dan Najib mengeluarkan keresahan serta bimbang dan ragu mereka, sesungguhnya itu luahan kata-kata dari orang yang cemas. Jika UMNO/BN kalah semua dasar pentadbiran negara yang merosakkan negara akan terdedah. Ketika itu, metos kehebatan Mahathir akan pecah. 


Cuba kita tanya sebagai misalan- kenapa ekonomi orang Melayu secara keseluruhannya masih rendah berbanding dengan kaum lain? Yang bertambah baik ialah ekonomi Melayu yang terpilih dan istimewa. Anak Mahathir, anak orang bangsawan, Raja2 Melayu, anak pemimpin tinggi kerajaan- Melayu jenis ini tidak mewakili Melayu keseluruhan dan mereka tidak pun peduli apa berlaku kepada orang Melayu. Yang mereka penting ialah bangsa Melayu boleh di perkudakan untuk mengukuhkan kedudukan Melayu istimewa dan terpilih.

Kenapa jurang perbezaaan pendapatan di kalangan bangsa Melayu paling besar berbanding dengan jurang pendapatan antara kaum lain di Malaysia? Sebab semenjak Mahathir ambil alih kerajaan tahun 1981, dasar memajukan ekonomi Melayu secara organic digantikan dengan dasar memilih bulu oleh Mahathir. itulah masa nya kita melihat anak2 emas yang dianggap sebagai pemangkin ekonomi orang Melayu muncul. Mahathir beri lesen, beri konsesi, beri monopoli, beri peluang menswastakan punca2 kekayaan negara kepada orang2 yang di pilih, untuk mewakili pencapaian ekonomi Melayu. Mereka ini jadi kayalah, tapi rakyat Melayu kebanyakan masih ketiggalan. Rakyat terus diharamjadahkan sehinga kini. 

Dan Mahathir kata Mahathirimse sudah habis? Lihat sahajalah dikeliling kita. Penswastaan lapangterbang Sungai Besi akan dimajukan oleh rakan2 Najib dan Rosmah. Penglibatan 1MDB hanyalah hiasan tingkap. Lihat pula projek LRT Ampang yang dimenangi oleh syarikat Belfor-Beattty- Invesys pada harga RM 1.01 billion  dirampas dan diberi kepada syarikat George Kent milik rakan golf Najib dengan tambahan harga sebanyak RM 167 million. 

Kita lihat dasar mengayakan rakan2 kroni yang dipelopori oleh Mahathir masih diteruskan. Jadi bagaimana kita boleh menerima bahawa Mahathirisme sudah berakhir? 

Paling akhir dasar memerah dan memicit rakyat berlaku apabila Najib menyenaraikan perniagaan Felda. Counter FGV baik dan harga menuju kepada RM 6 ( buat masa ini)- tapi baik untuk siapa? Baik untuk peneroka yang hanya memiliki 810 unit saham berbanding dengan puak yang tidak ada kena mengena dengan Felda yang dianugerahkan 3-5 juta unit saham? Berani tidak pihak MITI mengeluarkan senarai penerima saham yang mereka agihkan? Ketua bahagian, pemimpin UMNO, pemimpin kerajaan, menteri UMNO yang memboloti bahagian singa terbitan saham tersebut. 

Kita biarkan Dr Mahathir dengan igauannya kerana fakta2 mendedahkan pendustaan Mahathir. Dia pembohong dan cara terbaik mendedahkan pembohongan orang yang kian cemas ialah menunjukkan pencapaian2 kerajaan Pakatan. Kedah, Selangor, Kelantan, Pulau Pinang dan negeri yang dirampas secara tidak etikal Perak. 

Rakyat sudah terdedah kepada kebaikan berada dibawah kerajaan2 yang dipimpin oleh Pakatan. 3 dari 5 buah negeri yang menerima FDI yang terbanyak sekali ialah negeri yang di pimpin oleh Pakatan. UMNO gagal menguasai top 5 penerima pelaburan asing. Punca utama ialah kerana pimpinan mereka tidak cekap dan boros dan banyak ketirisan yang berlaku. Rasuah menjadi2 dan rompakan ke atas sumber2 kekayaan negeri dilakukan oleh pimpinan UMNO dan BN dengan sewenang wenangnya. Pelabur takut hendak pergi berniaga dalam negeri2 UMNO-BN. Syarikat Jepun yang membuka ladang menanam Spirulina di Perak memutuskan untuk tidak melabur kerana campurtangan golongan bangsawan negeri itu. 

Laporan ketua odit negara menunjukkan bahawa pengurusan ekonomi dan kewangan dalam negeri di bawah Pakatan lebih baik dari negeri di bawah kerajaan UMNO. Jadi bagaimana Dr Mahathir boleh mengambil konklusi bahawa jika Pakatan mengganti UMNO, maka masa depan negara akan musnah?

Yang musnah ialah penerima2 habuan dari Mahathirisme. Sama ada Mahathirisme mati atau sudah tidak ada, bukanlah terletak kepada perakuan Dr Mahathir. ianya terletak kepada orang lain untuk menilai sama ada mimpi seram yang bernama Mahathirisme masih ujud atau tidak. Dan petanda ianya masih hidup segar, teralalu banyak menyebabkan kenyataan Mahathir sebagai seorang yang bersalah mahu menegakkan benang yang basah.
Dan kita perlu ingat kan orang UMNO dan rakyat- bahawa ketika Pak Lah Badawi mendapat undi dan kerusi terbaik pada tahun PRU 2004, ialah kerana rakyat meraikan pemergian Dr Mahathir dari tampuk kuasa. 

Kita mengalu ngalukan perlantikan Mahathir sebagai pengarah PRU UMNO. Sudah tentu ianya akan mempercepatkan pengebumian UMNO.


No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa