Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 7, 2013

Mengapa BN cuba beralah sama orang Sulu Dan Siapa Bekalkan Senjata? Baca !

Kata saya: Macam Pak  Kadok jer bunyinya?

Malaysia memerlukan jalan keluar dari terlibat secara berterusan dengan mengambil langkah alternatif demi keselamatan wilayah dan POLITIK dalamannya. Ataupun berterusan mendokong MILF-Filipina sehingga mengorbankan kepentingannya sendiri yang selama ini diusahakan "terus tersorok" (kes Kesultanan Sulu). 

Malaysia mempunyai 3 agenda untuk bantu pelan damai Mindanao dengan Filipina, 

Pertama kerana hendak selamatkan karier politik Kerajaan yang semakin terancam oleh parti oposisi terutama dalam kes RCI (Suruhanjaya Diraja Menyiasat IC PROJEK/PALSU) di Sabah (penganalisis politik tahu hal ini) terpaksa dilaksanakan oleh Kerajaan Malaysia atas desakan pengundi Sabah dan parti-parti oposisi. Sebarang kegagalan bertindak dari pihak Kerajaan menangani pendatang asing, maka mereka akan kehilangan undi pada PRU-13 nanti.

Kedua kerana RCI itu perlukan dokongan dari selatan Filipina, yakni tanpa keamanan di sana, RCI tidak dapat dilaksanakan secara efektif untuk menghalau Muslimin Sulu-Mindanao (PTI) kembali ke tempat asal mereka. Dalam masa yang sama Muslimin Sulu-Mindanao turut tidak berasa kecil hati sekiranya dihalau kerana Malaysia telah membantu amankan Selatan buat mereka. Yakni, sudah mudah mencari makan di Sulu-Mindanao kerana Malaysia telah janjikan dana besar buat FILIPINA UNTUK MEMBANGUNKAN SELATAN.

Ketiga kerana tanggungjawab Malaysia terhadap kemakmuran jirannya yang bukan sahaja jiran itu berhak dibantu malah penduduknya adalah saudara seIslam, disamping itu juga dapat mileage antarabangsa terhadap bantuan damai tersebut.

Nah !  Sekarang sudah jelas mengapa BN cuba beralah dengan orang orang Sulu? Tahukah anda.. seramai 800,000 orang sulu telahpun menjadi warganegara dan ada hak untuk mengundi.. Dikhuatiri undi protes oleh warga Sulu akan jadi medium membalas dendam dan inilah yang di takuti oleh umno....sekian RAHSIA sudah terbongkar...

Next Episod :  Bongkar perkampungan Sulu di Johor, Melaka dan seluruh semenanjung...!

sumber : FB/Irsyad Sidi


Siapa Bekal Senjata Canggih Kepada Penceroboh Lahad Datu?

Bacalah di sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa