Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 22, 2017

Ooo.....inilah berita yang puak-puak wala'un dok kepoh katakan Syed Saddiq akan tinggalkan Bersatu

Syed Saddiq pertimbang antara politik dan Oxford
Alyaa Alhadjri    Hari ini, 2:32 tengahari
Ketua Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sedang mempertimbangkan untuk berhenti aktif dalam politik dan menerima tawaran melanjutkan pengajian di Universiti Oxford.

Ketika dihubungi, Syed Saddiq berkata beliau berasa sangat bersalah meninggalkan Ijazah Sarjana Dasar Awam yang dijadual bermula September depan, serentak dengan khabar angin kemungkinan Pilihan Raya Umum ke-14.

"Saya belum buat sebarang keputusan. Ia pasti bukan satu keputusan mudah.

"Langkah seterusnya sekarang adalah untuk cakap dengan (Pengerusi BERSATU) Tun Mahathir (Mohamad) dan (Presiden BERSATU) Tan Sri Muhyiddin (Yassin)," katanya.

Syed Saddiq berkata kepimpinan tertinggi BERSATU sebelum ini berkata beliau hampir pasti akan menjadi calon dalam PRU14.

Bagaimanapun, beliau berkata adalah terlalu awal untuk mendedahkan maklumat lanjut.

Dalam catatan Facebook semalam, Syed Saddiq berkongsi salinan surat tawaran yang diterimanya dari Oxford, menyifatkannya sebagai tawaran yang diimpikan selama ini.

"Daripada komen mengenai saya di Facebook, Instagram dan Twitter, sebahagian besar daripada mereka menggalakkan saya untuk tinggalkan (dan menerima tawaran itu).

"Tetapi saya tak fikir mereka tahu banyak yang saya telah lalui dan telah saya korbankan untuk menyertai politik," katanya kepada Malaysiakini.

"Saya betul-betul kena berfikir tentang perkara ini. Ini adalah satu tawaran yang diimpikan tetapi tahun ini juga tidak datang selalu," katanya.
Mengenai sama ada terdapat kemungkinan menangguhkan pengajian, Syed Saddiq berkata ia adalah satu pilihan yang ada tetapi biasanya diterima dalam keadaan tertentu.

Ahli politik berusia 25 tahun itu sejak Januari lalu mengetuai barisan 21 pemimpin exco dan 12 ketua-ketua negeri di bawah sayap pemuda, ARMADA BERSATU.

Pada masa itu, beliau berkata ARMADA BERSATU terbuka kepada anggota yang berumur antara 15 dan 35 tahun serta mewakili kira-kira 40 peratus daripada jumlah anggota BERSATU yang berdaftar.

2 comments:

  1. We're a bunch of volunteers and opening a new scheme in our community.

    Your website provided us with useful info to work on.
    You've done an impressive activity and our whole neighborhood will probably be
    thankful to you.

    ReplyDelete
  2. That is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
    Simple but very precise info… Appreciate your sharing this one.
    A must read post!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa