Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 8, 2015

Taib Mahmud pula terkait dengan 1MDB

Laporan kaitkan 1MDB dengan Taib pula
mk - 2:31PM - 8 Mar 2015

Hartawan Taek Jho Low  didakwa menggunakan wang daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) hasil usahasama dengan Petrosaudi untuk urus niaga pelaburan dalam Utama Banking Group (UBG Bank).Ia sekali gus memberikan keuntungan kepada bekas menteri Tan Sri Taib Mahmud dan anggota keluarganya sebanyak RM465 bilion, lapor The Edge.

Mingguan perniagaan itu dalam laporan eksklusifnya juga melaporkan bahawa Jho Low merancang pelaburan itu oleh Petrosaudi International untuk “memuaskan hati” Taib susulan masalah dalam “usahasama” mereka sebelum ini.

Dana digunakan itu kebanyakannya daripada usahasama 1MDB-Petrosaudi dan RM700 juta pinjaman daripada Aminvestment Bank Bhd.

5 comments:

  1. mana sprm mana penguasa malaysia kalau tak berani letak jawatan

    ReplyDelete
  2. 1MDB - 100% dari curahan keringat dan airmata rakyat malaysia iaitu dari berbagai Cukai langsung dan tak lansung dlm bahasa ekonomi atau perakaunan.

    Kerajaan atau Pemerintah berfungsi dari hasil cukai yg dikenakan terhadap rakyat . Wang cukai ini duk bayar gaji Mernteri dan Kakiitangan Kerajaan - pangkat tinggi ke atau rendah - bina sekolah , jalan raya , dan berbagai .

    Yg menimbulkan persoalan sekarang mengapa SPRM hanya berpeluk tubuh membiarkan Ikan Paus menyalah-guna wang rakyat dengan sewenangnya.

    SPRM akan dipersoal diMahkamah Allah samada didunia atau didalam kubur nanti. Rakyat termasuk saya sekeluarga Demi Allah dan Rasul tidak menghalalkan gaji bulanan yg diterima SPRM dari hasil cukai yg kami bayar kpd kerajaan tiap hari , tiap minggu , tiap bulan dan tiap tahun - walau sekecil mana tetapi merupakan cukai .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat sprm brani ke semua tak ada telo wayang aje lebih klu kat negara cina tu dah lama dah jerung2 dan paus2 dah kena heret ka mahkamah dan dikenakan hukuman dari skandal bmf sampai nfc pkfz perwaja ada ke jerung2 yg di hukum penjara bagi sikit pencerahan maaf aku tersalah fakta

      Delete
  3. Mana mana pun , kalau nak jadi Gabnor tahap Sohtan mesti guna banyak duit pon.

    Lagi pulak budak bahalol lahanat , lagi banyak lah duit nak pakai kira sedekah.

    Biasa lah

    ReplyDelete
  4. Abe

    Mamat ni makan keliling. Dari apa yang d8dedahkan setakat ini seolah2nya mamat ini dgn kawan2 arabnya buat satu scam nak perdaya mereka yang terlibat. Memang licik mamat ini.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa