Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, July 13, 2012

Memang Padan Muka

Selama ini marahkan ahli melompat parti ke kelompok UMNO/BN gelarkan katak, kodok dan macam-macam.

Alih-alih pihak PKR pula yang cukup suka dan amat gembira alu-alukan berita dan konon hasrat ahli-ahli UMNO/BN melompat

Dengan gembira disambut pula dengan majlis keraian menyambut berudu-berudu yang dikatakan transform menjadi katak-katak.

Kalau ye pun bolehkah katak-katak jadian ini diharapkan/dipercayai?

Sudah-sudahlah memperbodohkan diri sendiri!

13 JULY 2012

Lompat Parti - PKR Kena Kencing Dengan Lajim Dan Bumburing


Timbalan Pengerusi UPKO Datuk Wilfred Mojilip Bumburing dan Ahli Parliamen Umno Bahagian Beaufort, Datuk Lajim Ukin membatalkan hasrat mereka untuk melompat keluar Barisan Nasional (BN).

Para pemimpin PKR dan para pegawai penganjur majlis-majlis perjumpaan pada 15 Julai ini di Beaufort (untuk Lajim) dan di Tuaran (untuk Bumburing) telah mengesahkan bahawa rancangan untuk pengumuman rasmi mereka berdua mahu melompat keluar BN telah dibatalkan atau ‘ditunda’.

Perkembangan ini telah menimbulkan seribu pertanyaan di kalangan para pemerhati.

Para pemimpin atasan PKR, yang kecewa dengan perkembangan itu, nampaknya telah memberikan pelbagai alasan kenapa majlis-majlis pengumuman itu telah dibatalkan.

Menurut sumber, Bumburing menyalahkan bekas Ahli Parlimen Tuaran Datuk Kalakau Untol kerana terburu-buru mengatur majlis pengumuman itu sedangkan beliau belum bersedia berbuat demikian.

Kalakau, yang selama ini menjadi penyokong kuat Bumburing dalam banyak ceramah-ceramah Amanah, kini sangat memerlukan Bumburing dalam PKR, terutama Cabang Tuaran, untuk meningkatkan keupayaannya menyaingi Ketua Cabang PKR Tuaran, Hj. Ansari Abdullah.

Kalakau selama ini telah tidak sehaluan dengan Ansari sejak pemilihan parti tahun lalu di mana Kalakau telah menyebelahi Edward Linggu yang bertanding melawan Ansari untuk merebut jawatan Ketua Cabang.

Selepas itu Linggu menyertai kumpulan yang keluar beramai-ramai dari PKR untuk menyertai UBF dan STAR yang diketuai oleh Datuk Dr Jeffrey Kitingan dan sekarang menjadi Ketua Bahagian STAR Tuaran.

Satu lagi sumber lain menyatakan bahawa Bumburing memberi alasan yang lemah bahawa beliau perlu menunggu Lajim yang telah mengambil keputusan untuk menunaikan fardhu Haji.

Sebab itulah kononnya majlis pengumuman yang baru akan diadakan pada penghujung Ogos.

Permainan Bumburing?

Tetapi satu sebab yang lebih meyakinkan telah diberikan oleh seorang pemimpin atasan STAR. Beliau percaya bahawa kedua-dua pemimpin itu telah ‘menunda’ majlis-majlis itu kerana mereka sebenarnya bermain tarik tali dengan kepimpinan BN, malah mungkin juga dengan Perdana Menteri sendiri.

Pemimpin STAR itu, yang mahu namanya tidak disebut, percaya bahawa dua orang yang diharapkan oleh PKR menjadi ‘katak-katak’ terbaru dalam politik Sabah itu telah dihubungi oleh para pemimpin atasan BN untuk berbincang dan berunding agar mereka terus tinggal dalam BN.

Ini memandangkan kesan yang boleh membawa bencana besar jika mereka meninggalkan BN dan menyertai pembangkang pada ketika ini di mana pilihan raya boleh diadakan bila-bila masa.

“Ini semuanya permainan wayang kulit dalam bentuk yang paling klasik,” kata Ketua Bahagian STAR itu.

freemalaysiatoday.com/

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa