Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, January 16, 2017

Dok jaja maruah Melayu lagi

ISNIN, 16 JANUARI 2017 @ 6:59 PM 
BN mesti kekal di Kedah demi maruah Melayu 
Oleh Adha Ghazali dan Petah Wazzan Iskandar bhnews@bh.com.my 
PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak hadir mempengerusikan mesyuarat tertutup bersama barisan kepimpinan UMNO negeri, di Alor Setar, hari ini. - Foto Amran Hamid ALOR SETAR:

UMNO Kedah perlu terus mengutamakan semangat muafakat sebagai sebuah keluarga dalam Barisan Nasional (BN) untuk mempertahankan penguasaannya di negeri ini, demi maruah parti dan orang Melayu. 

Demikian ingatan disuarakan Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, ketika mempengerusikan mesyuarat tertutup bersama barisan kepimpinan UMNO negeri, di sini, hari ini. 

Perkara itu dimaklumkan Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah, ketika ditemui sejurus selesai mesyuarat yang turut disertai kepimpinan tiga sayap pergerakan parti, selain 15 UMNO bahagian di Kedah. 

Mengulas lanjut, Ahmad Bashah berkata, Presiden UMNO menekankan mengenai kepentingan muafakat sesama ahli, sekali gus menuntut komitmen tinggi semua peringkat kepimpinan negeri untuk mempertahankan penguasaan di Kedah.

"BN Kedah sudah tetapkan sasaran untuk menang sekurang-kurangnya dua pertiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan 10 Parlimen dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

"Presiden (Najib) begitu yakin dengan keupayaan UMNO Kedah kerana negeri ini beliau akui cukup penting untuk dikekalkan demi maruah parti. 

"Jika UMNO dan BN berjaya menang PRU di negeri ini, parti bunga (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) akan terkubur selamanya," katanya. Najib yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor tiba di Kedah hari ini sempena lawatan dua hari di Kedah.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa