Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Thursday, January 19, 2017

Rasanya rumah sesetengah Ketua Bahagian pun lebih indah dan besar dari rumah Duterte

PM Jepun lawat rumah sederhana Duterte

  | January 13, 2017
Shinzo Abe turut ditunjukkan bilik tidur presiden Filipina yang masih menggunakan kelambu nyamuknya.
PETALING JAYA: Perdana Menteri Jepun Shinzo Abe meluangkan masa melawat Presiden Rodrigo Duterte di kediamannya di Davao City hari ini, sebuah rumah 2 tingkat yang sederhana tetapi selesa.
Kunjungan Abe, pemimpin negara pertama melawat Filipina sejak Duterte mengambil alih jawatan presiden, dirakamkan pembantu Duterte yang memuat naik gambar di Facebook menunjukkan kedua-dua pemimpin menikmati sarapan pagi.
“Kami juga menunjukkan kepada beliau bagaimana presiden menikmati keselesaan katilnya termasuk kelambu nyamuk lama yang masih diminatinya,” kata Christopher Go dalam Facebook, seperti dipetik portal berita Filipina, Inquirer.net.
Sementara itu, Reuters melaporkan gaya kehidupan sederhana Duterte menjadikan bekas datuk bandar yang terkenal dengan bahasa kesat itu popular di kalangan pengundi Filipina pada pilihan raya Mei tahun lalu.
Lawatan Abe itu di sebalik Filipina menjadi fokus persaingan geostrategik di antara Amerika Syarikat dan China.
Duterte sebelum ini secara terbuka mengisytiharkan perubahan dasar pro Amerika yang diamalkan oleh hampir semua presiden Filipina sebelum ini.

  


5 gambar di dalam rumah Rodrigo Duterte di bawah adalah gambar dari fb

1 comment:

  1. Lps ini sila dtg lawat rumah vvip2 umno malaysia. Tengoklah betapa zuhudnya org2 politik islam umno malaysia. Buat duterte menangis

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa