Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 18, 2015

Terkejut jumpa serpihan tulang manusia

Penduduk Kampung Pak Keral terkejut jumpa serpihan tulang manusia
Penduduk Kampung Pak Keral terkejut jumpa serpihan tulang manusia
Pada mulanya penduduk kampung menyangka penemuan itu adalah sekadar tulang haiwan . - Foto Bernama
TUMPAT: Penduduk Kampung Pak Keral, Pengkalan Kubur di sini dikejutkan dengan penemuan beberapa serpihan tulang dipercayai rangka manusia ketika kerja pembersihan dilakukan di tali air, kampung berkenaan.

Seorang penduduk Fauzi Abdullah, 40, berkata pada mulanya penduduk menyangka serpihan yang dijumpai itu adalah serpihan tulang haiwan, namun selepas mengamatinya ia kelihatan seperti tangan manusia.

"Dah dua hari ada kerja-kerja pembersihan dilakukan di tali air ini, tapi pada petang semalam, penduduk terlihat ada serpihan tulang terangkat ketika jengkaut gali tali air ini.

"Apa yang mencurigakan penduduk apabila melihat pakaian wanita seperti korset berdekatan tulang berkenaan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini, pada Selasa.

Sementara itu, Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata serpihan tulang itu tertimbus dalam lumpur di dalam tali air berkenaan, ditemui penduduk kampung kira-kira 7 petang semalam.

"Kami masih membuat siasatan berhubung penemuan serpihan tulang berkenaan dan pasukan forensik telah dikerahkan ke tempat kejadian.
"Kita akan tunggu keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA)," katanya selepas menghadiri Sesi Taklimat Persiapan Banjir Kuala Krai yang disampaikan Ketua Polis Daerah Kuala Krai Supt Abdullah Roning di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Krai.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa