Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, January 6, 2017

Harga Jho Low jual Malaysia kepada China melalui The East Coast Rail Project?

Siri : 618
SELAMAT TAHUN BARU 2017 - ADAKAH MALAYSIA SELAMAT PADA TAHUN 2017 ?? !!!
Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam sejahtera :
1. Pada hari semalam, 31.12.2016, hari yang terakhir dalam tahun 2016, SARAWAK REPORT telah mengeluarkan Laporan bertajuk : "Jho Low's Price For Selling Malaysia Out To China Via The East Coast Rail Project", yang antara lain mengatakan :
"Sarawak Report exposed Najib’s secret bail out plan for 1MDB, using the East Coast Rail Project, last July.
Internal documents acquired by this site provided a breakdown of the entire cost of the project negotiated with the Chinese state company CCCC, which has already been banned by the World Bank because of its record of corrupt practice (see base of article).
The information showed that the construction company, together with the Malaysian Finance Ministry (Najib) had deceitfully agreed to inflate the cost of the entire project by over 100%, in order to hide the repayment of US$5.63 billion of 1MDB debt."
2. Kalaulah apa yang dilaporkan di bawah, dengan disokong beberapa dokumen yang dikembarkan di sana adalah BENAR dan TEPAT, maka nescayalah satu lagi PENYELEWENGAN DANA RAKYAT sedang giat dilakukan bagi tujuan menutup SKANDAL PENYELEWENGAN DANA 1MDB !!!
3. Bukan sekadar PENYELEWENGAN DANA RAKYAT, malah jauh lebih buruk lagi, jika Laporan di bawah adalah TEPAT dan BETUL, maka NAJIB RAZAK dan sekutunya SEDANG dan MASIH terus melakukan SALAHGUNA KUASA yang melampau dan menjurus kepada JENAYAH PENIPUAN dan JENAYAH PECAH AMANAH berkaitan DANA PERBENDAHARAAN MILIK RAKYAT !!!
4. Justeru, sekali lagi, NAJIB RAZAK mempunyai cuma 2 pilihan, iaitu :
(a) beri PENJELASAN TELUS dan BENAR, untuk secara positif, meyakinkan Rakyat bahawa Laporan, berserta dokumen yang dikembarkan di sana, adalah bukan sahaja TIDAK BENAR dan PALSU, malah NAJIB RAZAK, hendaklah sekurang-kurangnya pada kali ini, teruskan dengan tindakan SAMAN FITNAH terhadap SARAWAK REPORT, serta penerbit Laporan di bawah, supaya Rakyat Malaysia dapat berbangga mempunyai seorang PERDANA MENTERI yang berani bersihkan nama negara !!!; atau
(b) UNDUR sebagai PERDANA MENTERI MALAYSIA secara serta-merta !!!
Walau apa sekalipun, persoalannya adalah :
ADAKAH MALAYSIA SELAMAT PADA TAHUN 2017 ?? !!!
SELAMAT ??? TAHUN BARU 2017 !!!
DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!!
( Kredit Laporan : Margaret Justice Chan )
Jho Low's Price For Selling Malaysia Out To China Via The East Coast Rail Project 
31 December 2016 

Sarawak Report exposed Najib’s secret bail out plan for 1MDB, using the East Coast Rail Project, last July.

Internal documents acquired by this site provided a breakdown of the entire cost of the project negotiated with the Chinese state company CCCC, which has already been banned by the World Bank because of its record of corrupt practice (see base of article). - agak panjang

* Pening.......banyak sungguh perkara berbelit. Payah nak menilai yang mana cakapnya yang tulin dan yang mana belit.

Jadi rakyat terpaksa menilai dengan hati-hati dari bacaan, dengar dan tengok tak kira dari menteri ke, dari PM sendiri ke dari pencacai ke atau juga dari pembangkang. Jadi kita kena banyak dan rajin mencari maklumat melalui internet bersumberkan berita dan fakta sahih.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa