Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 4, 2017

Hinanya kakitangan awam Malaysia: SPRM rampas dan jongkong emas dari KSU

* Berbaloikah sekiranya terpenjaya di usia lanjut!

SPRM tahan KSU, rampas wang, jongkong emas
mk - Hari ini, 7:19 malam
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan ketua setiausaha (KSU) sebuah kementerian ditahan di kediamannya di USJ, Subang Jaya, berhampiran Kuala Lumpur, hari ini kerana disyaki terlibat rasuah.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki berkata KSU itu ditahan kira-kira 8 pagi tadi dan dibawa ke Putrajaya untuk siasatan lanjut.

"KSU tersebut yang berusia 59 tahun dipercayai telah menyalahgunakan kuasa jawatan dan kedudukannya dengan menerima rasuah daripada mereka yang berkepentingan.

"Turut ditahan ialah seorang individu lelaki berusia 29 tahun yang dipercayai berperanan menerima serta menyimpan wang hasil rasuah daripada kontraktor, pembekal dan vendor yang mempunyai kepentingan dengan KSU terbabit," katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Azam berkata, setakat ini, SPRM telah merampas dan menyita wang tunai dan jongkong emas yang dianggarkan bernilai kira-kira RM3 juta.

Beliau bagaimanapun tidak mengulas mengenai identiti KSU berkenaan.
Sebelum ini, portal The Star Online melaporkan ketua setiausaha yang bergelar 'datuk' itu disyaki menyalahgunakan kuasa dan kedudukannya sejak 2010 untuk mendapatkan rasuah.

Portal itu melaporkan siasatan awal mendapati suspek melantik terus kontraktor, pembekal dan vendor yang mempunyai kepentingan tertentu.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa