Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 4, 2017

Kalau ada nas yg soheh sila kemukakan...

posting lama aku yg masih belum dijawab oleh Dr Zuhdi lebai Dahi Lebam..
Pada Awal Tahun 2014
Kikikiki........

KEJUMUDAN MELAMPAU ORANG MELAYU PAS & UMNO DALAM BERAGAMA..

Medium utama dalam sistem ekonomi kerajaan islam Madinah adalah mengunakan Dinar. Dirham dan Fulus. Di atas mata wang Dinar, Dirham dan Fulus terpatri kalimah " Allah dan Muhamad " pada muka hadapannya dan terparti Kalimah " Muhamad Rasulullah " di muka belakang Mata wang tersebut. kesemua pendududk Madina mengunakan medium mata wang yang sama.

Islam. Yahudi. Majusi dan lain2nya mengunakan Dinar dan Dirham yg sama. Para pederi dan juga Rabbai yahudi juga menggunakan mata wang yg sama. Malah para Paderi dan Rabbai Yahudi juga membawa mata wang dinar dan dirham yg terpatri kalimah Allah dan Muhamad ke dalam gereja dan rumah2 ibadat Yahudi.

Masyarakat Majusi juga membawa mata wang yg tertera Kalimah Allah dan Muhamad ke dalam kuil2 mereka.

Pernah jumpa ker hadith Rasulullah s.a.w yg menegah serta melarang mata wang dinar dan dirham dipegang oleh bukan islam kerana terdapat kalimah Allah dan Muhamad?

Pernah jumpa ker hadith Rasulullah yg melarang wang dinar dan dirham yg terpatri kalimah Allah dan Muhamad di bawa masuk ke dalam gereja. rumah2 ibadat Yahudi dan kuil2 agama Majusi? Dan juga ke dlm tandas2?

Pernah jumpa ker seerah yg Rasulullah mencipta 2 jenis mata wang?  Satu Dinar Emas yg ada kalimah Allah dan Muhamad utk kegunaan umat islam dan satu lagi Dinar Enas yg tidak terdapat kalimah Allah dan Muhamad yg dikhususkan untuk bukan islam kerana dikhuatiri bukan islam akan mencemarkannya..

Dinar emas yg berkalimahkan Allah dan Muhamad sebagai matawang antara bangsa pada zaman tersebut dan sah nilainya di serata ceruk benua, mata wang dinar emas juga dipegang oleh islam dan bukan islam dlm urusan ekonomi. Dinar emas tersebar di Afrika dan Meditranian yg majoriti rakyatnya beragama kristian, juga tersebar ke tanah besar cina.. Mereka bebas mengunakannya.. Yang bukan islam di jazirah arab dan di serata ceruk dunia mengunakan mata wang Dinar Emas utk membeli barang keperluan termasuklah membeli arak, berjudi dan melanggan pelacur.. justeru itu jgn terlalu jumud dan sempitkan pemikiran kita..

Tidak ada Nas yg soheh dari Rasulullah yg menyatakan Dinar Emas yang terpatri Kalimah Allah dan Muhamad Rasulullah haram disentuh oleh bukan islam.. Bila sampai islam ke tangan bangsa melayu ianya menjadi terlalu eksklusif apa sahaja yg berkaitan dgn islam maka bukan islam diharamkan untuk menyentuh dan membicarakannya, mereka sanggup turun ke medan perang atas ijtihad Jihad Fisabilillah.. Nabi tak ajar mcm tu hanya orang melayu sahaja yg memandai2

Kalau ada nas yg soheh sila kemukakan...

*** Perlambangan Kalimah Allah dan Muhamad pada mata wang Dinar dan Dirham merupakan syiar islam, membuktikan bahawa Allah itu milik sekelian alam dan sekelian umat manusia Islam dan Bukan Islam.. Juga membuktikan bahawa Rasulullah SAW adalah Rasul yang terakhir kepada Kesemua umat manusia termasuk yang bukan islam..

Note :

Admin cuma nak bagi tahu satu perkara sahaja.. 800 tahun sebelum orang melayu tahu menjual Kera, Lotong dan Babi Hutan di Pelabuhan Melaka umat islam telah membentuk sistem perekonomian mereka sendiri dan diiktiraf oleh para sarjana dunia timur dan barat..

Teuku Zacharyah Iskandar
Admin Fb : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa