Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 8, 2015

Berbelit sungguh isu ni......

Jho Low dakwa PM lulus pinjaman AS$500 juta 1MDB kepada PetroSaudi, lapor Sarawak Report
Published: 8 March 2015 11:20 AM
Laporan yang disiarkan oleh Sarawak Report berkenaan dakwaan ahli perniagaan Low Taek cuba memintas Bank Negara Malaysia (BNM) bagi kelulusan pinjaman 1MDB keada PetroSaudi. – Gambar sarawakreport.org, 8 Mac, 2015. 

Dalam usaha mempercepatkan pinjaman AS$ 500 juta 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada PetroSaudi International (PetroSaudi) pada 2010, ahli perniagaan Low Taek Jho didakwa cuba memintas Bank Negara Malaysia (BNM) dengan mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meluluskan pinjaman, menurut maklumat Sarawak Report hari ini.
Jho Low didakwa memberitahu PetroSaudi kelulusan BNM untuk pinjaman tidak diperlukan kerana ia akan menyebabkan "kelewatan",kata Sarawak Report, memetik email antara tokoh-tokoh yang terlibat dalam perjanjian itu.
Dalam perbualan dikatakan antara Low dengan Pengarah PetroSaudi Patrick Mahony melalui BlackBerry Messenger pada 2010. Ahli perniagaan itu berkata "Kementerian Kewangan meluluskan (pinjaman). Bukan BNM kerana kita tidak fikir BNM diperlukan."
Low juga mendakwa "PM yang juga FM (menteri kewangan)" menandatangani pinjaman itu sendiri, walaupun Mahony mengulang permintaan bagi penjelasan rasmi tentang mengapa kelulusan BNM tidak diperlukan.
"Dakwaan ini muncul bagi mengesahkan perdana menteri terlibat sepenuhnya dalam rundingan ini dan secara peribadi menandatangani pinjaman oleh 1MDB untuk PetroSaudi, tanpa diluluskan oleh Bank Negara," tulis Sarawak Report. – 8 Mac, 2015. - sumber

3 comments:

  1. NAJIB PATUT DIREMAN DALAM HAL 1 MDB INI.PENGUASA MALAYSIA MENJADI PEMBELA PENJENAYAH SAPERTI NAJIB INI.ADALAH BAIK PENGUASA YANG TIDAK BERANI INI MELTAK JAWATAN DEMI UNTUK NEGARA BANGSA DAN UGAMA

    ReplyDelete
  2. Lahanat mana nak tanggung jawab bila buat kerja lahanat.

    Dah ngentot tak nak bayar , tapi kabooooom!!!! pulak.

    Itu lah dia lahanat.

    Zaman Nabi SAW dulu , lahanat tak jadi Ketua Kabilah tapi zaman moden ni lain sikit.....

    Mamak , kasi Mee Goreng Lahanat satu mari !!!!!!!

    ReplyDelete
  3. kita rakyat biasa bersabar je lah ada balasanya nanti diakhirat tak kira melayu ke cina ke bangsa apa pun . neraka jahanam sedang menati mu wahai sang pemerintah yg zalim dan tak amanah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa